תביעה על רשלנות רפואית בהריון

תביעה על רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון עלולה לגרום להולדת ילד עם מום או לגרום לנזקים לאם במהלך ההיריון, בלידה ובהמשך החיים בכלל. במאמר הבא נכתוב על מקרים המהווים עילה לתביעה על רשלנות רפואית בהריון, על הפיצויים, על חוק ההתיישנות ברשלנות רפואית בהריון, מהי ההגדרה של רשלנות בהריון ועוד ועוד.

בעניין הפרת סודיות רפואית כנסו לקישור המצורף.

תביעה על רשלנות רפואית בהריון

בחוק ישנה הגדרה כללית על כל סוג של רשלנות וכן הגדרות נקודתיות יותר על רשלנות רפואית. אין התייחסות מיוחדת וספציפית על רשלנות רפואית בהריון. מה שכן שונה ברשלנות רפואית בהריון הוא שישנם מקרי רשלנות רפואית בהריון שחוק ההתיישנות מתחיל להימנות לגביהם רק מעת היות התינוק שנפגע בן 18, כלומר שממועד זה יש לו עוד 7 שנים לתבוע.

רשלנות רפואית בהריון הוא מצב שבו הרופא לא נקט בזהירות המתבקשת בעת המעקב של ההיריון, ביחס לזהירות שנוקט כל רופא אחר (או אף אותו רופא עצמו) במקרים ובנסיבות דומות. ולא רק רופא אלא כל מי שנתן או היה אמור לתת שירותי רפואה לאם ההריונית ולא נתן עלול להיות מואשם ברשלנות רפואית. כמו כן גם מוסד רפואי שהיה אמור לתת את השירות או שנתן שירות שגרם לנזק, עלול להיות גם הוא נתבע על רשלנות רפואית בהריון.

זהירות מתבקשת של צוות רפואי נמדדת על ידי בית המשפט ביחס לפעולות הנעשות על ידי רופאים אחרים במקרים אלו וזאת באמצעות חוות דעת של רופאים מומחים בתחום הגניקולוגיה ובאמצעות השוואה מול הנחיות ונהלים שמוציאים איגודים מקצועיים, משרד הבריאות וגורמים אחרים בתחום. בתביעות מן הסוג הזה הפיצוי ניתן על פגיעה גופנית שנגרמה מהרשלנות.

אנשים שקראו פסקה זו התעניינו גם בפיטורים לאחר תאונת עבודה.

תביעה על רשלנות רפואית בהריון
לדעת את ההגדרה כדי להצליח בתביעה על רשלנות רפואית בהריון

תביעת רשלנות רפואית בהריון – מה ייחודי בה

יצוין כי הוכחת טענה של תביעת רשלנות רפואית בהריון איננה מן הקלות שבמלאכות. שכן בתביעות של רשלנות רפואית, מעבר למה שצריך להוכיח שהייתה כאן התרשלות יש צורך להוכיח שנגרם נזק ושהנזק הוא אכן תוצאה של הרשלנות. לעתים רבות קשה להוכיח שאם היה הרופא או הצוות הרפואי נוהג באופן שונה היה הנזק נמנע.

ובאופן כללי מכיוון שבמהלך ההיריון מופנית האם לביצוע בדיקות רבות שאמורות לצפות מראש מומים שניתן למנוע, קיים בלבול בציבור איזה בדיקה נקראת ‘בדיקה סבירה’ שהרופא היה צריך להפנות את האם לבצע אותה במהלך ההיריון ואיזה בדיקה לא הייתה הכרחית מבחינת הסבירות לסיכון שעלול להתרחש בהיעדר בדיקה זו. לכן יש צורך בהיוועצות עם עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב מומחה ובעל ניסיון בתביעות אלו בכלל ובמיוחד בתביעות רשלנות רפואית של נשים בהריון.

בעניין זה ראוי לציין את הרפואה המתקדמת בישראל בתחום הגניקולוגיה וחיזוי מומים טרום לידה, מה שגורם לשאלת הרשלנות להיות מורכבת עוד יותר. מכיוון שהיא מעלה שאלה עקרונית האם העובדה שהרפואה מתקדמת יש בה כדי ‘לחייב’ את הרופא ולהוות עילה מוצדקת לתביעת רשלנות רפואית בהריון?

רוצים לדעת על החמרת מצב ביטוח לאומי נכות כללית?

תביעת רשלנות רפואית בהריון
מידע על מה שלא ברור בתביעת רשלנות רפואית בהריון

מה שרציתם לדעת על רשלנות רפואית ורעלת הריון

רעלת הריון היא מחלה שתוקפת נשים בהיריון, היא מופיעה בדרך כלל לאחר השבוע ה-20 להיריון. המחלה מקבלת ביטוי בנוכחות של חלבון בשתן ובלחץ דם גבוה. מצב זה עלול להביא בסבירות גבוהה למוות של אם העובר. בקרב הרופאים אין וודאות לגבי המקור להתפרצות המחלה, אך על פי מחקרים ישנם מצבים שבהם הסיכון לחלות ברעלת היריון גבוה יותר. המקרים הנמצאים בסיכון גבוה יותר לרשלנות רפואית ורעלת הריון – היריון של ילד ראשון, הפרש גדול מההיריון הקודם (מעל 10 שנים), הריון בגיל מבוגר יחסית (מעל גיל 40), משקל יתר, הריון של יותר מעובר אחד, רקע משפחתי של רעלת הריון (של אחות או אם), יתר לחץ דם לפני הכניסה להריון, סכרת ומחלה כרונית בכליות לפני הכניסה להריון ועוד.

סימנים מחשידים לרשלנות רפואית ורעלת הריון:

  • לחץ דם מעל 140/90.
  • הימצאות חלבון בשתן.
  • קוצר נשימה.
  • ירידה בראייה.
  • כאבים חזקים בגב תחתון.
  • בחילות והקאות.
  • בצקת.
  • כאבי ראש.
  • כאבי בטן חריגים.
  • עלייה דרסטית במשקל.
  • רפלקסים מוזרים.

רשלנות רפואית הקשורה לרעלת היריון הוא אי אבחון המחלה על אף שהופיעו הסימנים המקדימים. ולאחר האבחון, אם לא ניתן טיפול רפואי שהיה יכול למנוע נזק מהאם או מהעובר. מצבים אלו ועוד יכולות להצביע על רשלנות ולהוות עילה לתביעה על רשלנות רפואית בהריון.

קראו כאן על תביעה נגד העירייה בור בכביש.

רשלנות רפואית ורעלת הריון
עושים סדר בתביעות רשלנות רפואית ורעלת הריון

מאמרים נוספים..

רשלנות רפואית לידה והריון

רשלנות רפואית בהריון ולידה

רשלנות רפואית בהריון ולידה לצערנו הוא עניין שכיח. כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בלידה ובהריון ההשלכות קריטיות ואף מסכנות חיים. כמו כן רשלנות רפואית בזמן הריון

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה להביא למצבים מסוכנים בהם נגרם נזק ליילוד וגם לאם היולדת. ניתוח קיסרי, כמו כל פרוצדורה רפואית הוא הליך בעל סיכונים

ייצוג תביעה על רשלנות רפואית בהריון

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין תביעה על רשלנות רפואית בהריון מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן