עורך דין משרד הביטחון בחיפה

סעיף 35 לחוק הנכים

עורך דין משרד הביטחון בחיפה עומד לשירותם של אנשי כוחות הביטחון בתביעות נגד משרד הביטחון.

למרבה הצער, במהלך השירות הביטחוני לעתים מתרחשות גם פציעות או מחלות הקשורות בשירות הצבאי. במידה וזה התרחש על הנפגעים להגיש תביעה להכרה כנכה צה“ל, תביעה אותה מגישים לקצין התגמולים. ההכרה לתביעה והזכאות לפיצויים נקבעים בהתאם לחוק הנכים תגמולים ושיקום והקריטריונים שהוא קובע להכרה בזכאות.

בפועל אנשי כוחות הביטחון עשויים לגלות כי לא רק שמדובר בתהליך בירוקרטי מורכב והתנהלות נגד מערכת חזקה ומסורבלת, גם לא כל פציעה או מחלה מוכרת על ידי החוק כפגיעה במהלך השירות הצבאי.

עד ה 27 באפריל 2017, כל מי שנפצע או חלה ,תוך כדי ועקב השירות הצבאי, יכל לבקש הכרה כנכה צה“ל. זה כלל חיילים בשירות חובה, אנשי קבע ומילואים וכל יתר כוחות הביטחון האחרים (משמר הכנסת, משמר אזרחי, שב“ס, משטרה וכו‘).

ב 27.4.2017 נכנס לתוקפו תיקון 29 לחוק הנכים, הידוע בתור תיקון גורן. תיקון זה שינה כמה דברים מהותיים. התיקון צמצם את רשימת המקרים שבהם אנשי קבע יכולים לקבל הכרה כנכי צה“ל. נקבע כי רק חבלות העונות להגדרה של ”חבלת שירות“ יוכרו לצורך הכרה כנכה צה“ל. חבלת שירות היא חבלה שנגרמה במהלך פעילות מבצעית, אימון לפעילות מבצעית, או אירוע שאופיו, מהותו ונסיבותיו ייחודיים לשירות הצבאי. כלומר איש קבע שנפצע בעודו מועד במדרגות המשרד בבסיס, לא יוכר כנכה צה“ל.

התיקון גם צמצם את רשימת המחלות המוכרות כמחלות שירות. על פי ההגדרה מחלת שירות היא מחלה שנגרמה בעקבות אירוע או תנאי שירות שאופיים, מהותם ונסיבותיהם ייחודיים לשירות הצבאי, והיא אחת מאלה:

    • מחלה כתוצאה מחשיפה לחומר מסוכן, לקרינה מייננת או לקרינה אינפרא אדומה.
    • מחלה מדבקת כתוצאה מחשיפה למוצרי דם ונוזלי גוף במסגרת טיפול בתנאי שדה.
    • מחלה אחרת שקבע שר הביטחון, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת העבודה והרווחה בצו.

עורך דין משרד הביטחון בחיפה מלווה אתכם בכל סוגי התביעות נגד משרד הביטחון. עורך הדין מלווה אתכם בכל ההתנהלות מול קצין התגמולים ואגף השיקום, הגשת ערעור על החלטת קצין התגמולים, ראייה חדשה לפי סעיף 35 לחוק הנכים, וכל הליך משפטי הקשור לתביעות נגד משרד הביטחון.

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

סעיף 35 לחוק הנכים

סעיף 35 לחוק הנכים אומר “קצין התגמולים רשאי לתת החלטה חדשה בכל בקשה, אף אם נתנה בה כבר החלטה סופית לפי סעיף 33,34 , אם הוכח… או אם נתגלה על סמך ראיות חדשות שלא היו בפני נותן ההחלטה הקודמת, כי אותה ההחלטה בטעות יסודה.”

המשמעות של סעיף 35 לחוק היא כי נכה צה“ל יכול לפנות לקצין התגמולים ולדרוש את חידוש הדין בעניינו על סמך ”ראייה חדשה“ שלא נבחנה בהליך שהתקיים. ניתן להגיש את הבקשה גם בהינתן החלטה סופית. לצורך העניין ראייה חדשה יכולה להיות חוות דעת רפואית שלא הוצגה קודם. ניתן להגיש את הבקשה גם אם חלפו שנים מאז ההחלטה.

על מגיש הבקשה להגיש בקשה מפורטת ומנומקת אליה תצורף הראייה החדשה וכל החומר הרלוונטי. כמו תמיד יש צורך לפרט ולנמק תוך כדי הדגשת הקשר הסיבתי בין הפגינה בגינה מוגשת התביעה לבין תנאי השירות. מסיבה זו חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין משרד הביטחון בחיפה.

שימו לב כי הסעיף בחוק אומר ”אם הוכח, כי ההחלטה הושגה על ידי מעשה או חדלה המהווים עבירה פלילית, או אם נתגלה על סמך ראיות חדשות שלא היו בפני נותן ההחלטה הקודמת, כי אותה החלטה בטעות יסודה.“ המשמעות של זה היא שסעיף 35 יכול גם לשלול זכויות מנכה במידה והתקבלו ראיות חדשות המצדיקות זאת או כי התברר כי ההחלטה ניתנה בעקבות מעשה המהווה עבירה פלילית, לצורך הדוגמה הגשת מסמכים מזויפים.

סעיף 35 לחוק הנכים

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

בכל הליך משפטי ותביעה נגד משרד הביטחון, תמיד מומלץ לפנות לעזרתו של עורך דין תביעות משרד הביטחון. עורך דין המתעסק בתחום זה מביא איתו את הידע, הניסיון וההכרות עם המערכת. עורך הדיו יכול להעריך את סיכויי התביעה, להמליץ על אסטרטגיית הפעולה ולייעץ לכל אורך הדרך.

למשרד עורכי דין שמעון הרשקוביץ ניסיון רב בייצוג נכי צה“ל בתביעות נגש משרד הביטחון וועדות ערר. אנו נסייע לכם לקבל הכרה בזכויותיכם ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק

מאמרים נוספים..

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב מעניק ייצוג משפטי לנכי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון אשר חווים הרעה בריאותית בפגימה ממנה הם סובלים. החמרת מצב במשרד הביטחון מתייחסת

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון הוא בעל התפקיד באגף השיקום אליו מגישים תביעות על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום. אלו הן יכולות להיות תביעות להכרה במחלות

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

לתבוע את משרד הביטחון

לתבוע את משרד הביטחון, במה זה כרוך, כיצד מתבצע הליך תביעה למשרד הביטחון ולמה חשוב עורך דין לייצוג נכי צה“ל? במאמר זה ננסה לענות על

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה מול משרד הביטחון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי, זכותכם להגיש תביעה מול משרד הביטחון ולזכות בפיצויים. תביעות נגד משרד הביטחון דורשות היכרות עם חוק הנכים תגמולים ושיקום, הכרות עם

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

בואו נבין את הרקע להגשת ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון; לעתים מתרחשות פציעות, או מחלות שירות, במהלך השירות בצה“ל או שירות באחת מזרועות הביטחון האחרות.

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון מעניק לחיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון השונים ייצוג בכל סוגי תביעות משרד הביטחון. בעזרת הסיוע המשפטי תוכלו להתגבר על

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון מוכר על ידי רבים בשם עורך דין נכי צה“ל, זאת בשל העזרה המשפטית הרבה שהוא מעניק לנכי צה“ל לצורך מימוש

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון מוגשת במקרים של פציעה בצה“ל. לצערנו הרב בעת השירות הצבאי חיילים עשויים להיפצע בפציעות היוצרות מוגבלויות ונכויות. ובמידה וזה התרחש הם

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון עומד לשירותם של כל אלו אשר נפגעו במהלך שירותים הצבאי וזקוקים למי שילחם על זכויותיהם.  טלפון לשיחה עכשיו במהלך השירות

טופס הכרה נכה צהל

עורך דין תביעות משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון מעניק לכם ייצוג בתביעות פיצויים כנגד משרד הביטחון ומלווה אתכם בכל ההליך המורכב. הליך אשר עשוי לכלול ועדות רפואיות והרבה

מחלת שירות

עורך דין משרד הביטחון בירושלים

עורך דין משרד הביטחון בירושלים מעניק לכם ייצוג במקרה שבו יש צורך בתביעות כנגד משרד הביטחון. מתביעת נכות ועד הגשת ערעור ל ועדה רפואית עליונה.

ייצוג עורך דין משרד הביטחון בחיפה

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין עורך דין משרד הביטחון בחיפה מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן