רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה להביא למצבים מסוכנים בהם נגרם נזק ליילוד וגם לאם היולדת. ניתוח קיסרי, כמו כל פרוצדורה רפואית הוא הליך בעל סיכונים העלול לגרום לנזק, אך לא כל מקרה עונה להגדרה של רשלנות רפואית. במאמר זה נסביר על ההליך והסיכונים, ונזכיר גם פסקי דין בנושא.

ניתוח קיסרי אמנם לא נחשב לפרוצדורה רפואית מסובכת, אך כמובן שהוא דורש מיומנות וזהירות, והקפדה על כל כללי הפרוטוקול לגבי הליך רפואי זה. במיטה וישנה סטייה בהיבט המיומנות או מידת הזהירות, זוהי רשלנות רפואית בגינה תוכלו לתבוע פיצויים.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי יכולה להתרחש במהלך הניתוח ואחריו, כמו גם בעצם ההחלטה האם לבצע את הניתוח. למשל יתכן והרופאים קיבלו החלטה שגויה שלא לבצע את ההליך, והדבר גרם לנזק. במידה וניתן להוכיח כי הניתוח לא בוצע למרות שכל התנאים הראו כי יש לבצע ניתוח שכזה – זהו יכול להיות מקרה של רשלנות.

לצערנו הרב חלק מהסיבוכים והדברים שעלולים להשתבש הם בלתי נמענים. תמיד ישנם מקרים שבהם למרות ביצוע תקין של ההליך במידת המיומנות והזהירות הדרושה, הם הסתיימו בתוצאות טרגיות. אל תמהרו לשפוט ולקבוע כי המקרה שלכם הוא מקרה של רשלנות, התייעצו עם עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין בקיא בחקיקה, פסקי הדין והנהלים. לרשותו עומדים כל המשאבים על מנת לנתח את התיק הרפואי, בעזרתם של רופאים מייעצים, על מנת לבדוק האם יש כאן קייס משפטי.

מהו ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא הליך לידה המתבצע בהליך כירורגי, כלומר ביצוע חתך בבטן האם וברחמה. הניתוח בדרך כלל מתבצע במקרה שבו ישנו חשש לסיבוכים בהיריון או מצבי מצוקה של העובר. לעתים ההליך מתוכנן מראש, ולעתים הנסיבות מחייבות את הרופאים לנקוט בצעד זה באופן מיידי. למשל נהוג להשתמש בהליך זה בעת לידת עכוז (כאשר התינוק הפוך), כאשר העובר גדול מידי, כאשר ישנם זיהומים המסכנים את האם והעובר או כל מצב רפואי אחר המסכן את העובר.

סיבוכים אפשריים בניתוח קיסרי

להלן כמה דוגמאות למקרים של סיבוכים אפשריים העלולים להתרחש במהלך הניתוח הקיסרי. ונחזור שנית, הופעתם של המקרים הללו אינה מעידה בהכרח כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית. ומצד שני יתכן שהופיע סיבוך במהלך ההליך, אך הרופאים לא התמודדו איתו בצורה הנכונה וזה בפני עצמו עשוי להיות מקרה של רשלנות.

  • הופעת דימומים פנימיים אצל היולדת כתוצאה מפגיעה בכלי דם במהלך הניתוח.
  • נזק שנגרם לעובר בעת הלידה.
  • פגיעה באברי הרבייה של היולדת.
  • הימנעות מניתוח קיסרי למרות שנסיבות המקרה דורשות זאת.
  • עיכוב בקבלת ההחלטה לבצע את הניתוח למרות סימני המצוקה של העובר.
  • אי הסכמה מדעת (פגיעה באוטונומיה), כאשר היולדת אינה מקבלת הסבר על ההליך הרפואי.
  • שברים בעצמות העובר.
  • ניקוב מעי היולדת.
  • נזקים הקשורים להרדמה, כמו למשל מינון לא נכון ועוד.

פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

התוצאות של רשלנות רפואית יכולים לגרום נזק בריאותי כבד, לאם וגם לתינוק. זהו עשוי להיות נזק בלתי הפיך אשר יגרום למשפחה הוצאות כספיות גדולות, גם עכשיו וגם בעתיד, כאב וסבל, אבדן השתכרות ועוד. סכומי הפיצויים עלולים להגיע למיליוני שקלים. לצערנו שום תביעה משפטית אינה יכולה לתקן את הנזק הבריאותי שנגרם, אך אתם בהחלט זקוקים ל עורך דין רשלנות רפואית על מנת למקסם את סכום הפיצויים – סכומי הפיצויים יוכלו להקל עליכם את התמודדות עם הנזק הבריאותי והשלכותיו העקיפות.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

פסקי דין רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

במקרה מעניין נפסקו 250,000 שקלים פיצויים לאישה אשר עברה ניתוח קיסרי מיותר. במהלך מעקב ההיריון העובר היה במנח עכוז, דבר המחייב ניתוח קיסרי. כאשר האישה הגיעה לבית היולדות בעקבות ירידת המים, הרופאים מייד ביצעו ניתוח קיסרי. הם לא בדקו שוב את תנוחת העובר כפי שהיו אמורים לעשות באמצעות בדיקת אולטרה סאונד פשוטה. אילו היו בודקים היו מגלים כי העובר התהפך ואין צורך בניתוח הקיסרי. ט.א נגד מדינת ישראל 64208-10-17.

במקרה אחר יולדת קיבלה פיצוי של 750,000 שקלים. השופט קבע כי הרופאים התרשלו בעבודת והותירו שארית שליה ברחמה, דבר אשר הביא להתפתחות תסמונת אשרמן וגרם לעקרות האישה. השופט קבע כי היו פגמים רבים בהתנהלות הצוות הרפואי ופסק את הפיצויים בגין היעדר הסכמה מדעת, הליכי פונדקאות וכמובן הכאב והסבל. פלונית נגד מדינת ישראל 24998-08-14.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

הרשלנות הרפואית יכולה להתבטא בצורות שונות. למשל כאשר הרופאים אינם מסבירים ליולדת את כל ההשלכות של ההליך, כשלים הקשורים לביצוע ההליך, איחור בביצוע ההליך, רשלנות רפואית באבחון, ביצוע הליך שאינו נחוץ ואפילו מעקב וטיפול לאחר הניתוח הקיסרי. אם יש לך חשש כי הצוות הרפואי התרשל בעת מילוי תפקידו, פני למשרדינו ואנו נבחן את המקרה על פי הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו. במידה ונמצא כי אכן ישנו חשד סביר לרשלנות רפואית בניתוח, נסייע לך להגיש תביעת רשלנות רפואית ונילחם עבור הפיצויים המגיעים לך. ההתנהלות המשפטית במקרים של רשלנות רפואית היא מורכבת ומסובכת, בתי החולים מצוידים במיטב עורכי הדין ולכן חשוב להיות מוכנים ולבוא עם עו”ד רשלנות רפואית בתל אביב.

עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני בפייסבוק

מאמרים נוספים..

רשלנות רפואית לידה והריון

רשלנות רפואית בהריון ולידה

רשלנות רפואית בהריון ולידה לצערנו הוא עניין שכיח. כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בלידה ובהריון ההשלכות קריטיות ואף מסכנות חיים. כמו כן רשלנות רפואית בזמן הריון

תביעה על רשלנות רפואית בהריון

תביעה על רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון עלולה לגרום להולדת ילד עם מום או לגרום לנזקים לאם במהלך ההיריון, בלידה ובהמשך החיים בכלל. במאמר הבא נכתוב על מקרים המהווים

ייצוג רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין רשלנות רפואית בניתוח קיסרי  מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן