רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון

חוסר חמצן בלידה

רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך לתינוק, ובעקבות זאת גם תביעות פיצויים כספיים. לצערנו הרב אין שום הליך משפטי אשר יכול להחזיר את הגלגל לאחור, וגם לא הליך רפואי. אך במידה ואכן מדובר ברשלנות רפואית אכן מגיע להורים פיצוי כספי. במקרה שכזה יש לפנות ל עורך דין רשלנות רפואית ולהגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד בית החולים.

במאמר זה נדבר על שיתוק מוחין תסמינים, חוסר חמצן בלידה ויתר הסיבות העלולות לגורם לשיתוק.

ההיריון והלידה עלולים להיות כרוכים במצבים רפואיים מורכבים המסכנים גם את האם וגם את התינוק. חשוב לזכור שלא כל מקרה שבו תינוק נולד עם שיתוק מוחין הוא תוצאה של רשלנות רפואית. אך במידה והיה כשל בטיפול באם או בעובר, ובעקבות הכשל נגרם שיתוק מוחין – זוהי יכולה להיות עילה לתביעת רשלנות רפואית שיתוק מוחין.

לרפואה אין טיפול המרפא שיתוק מוחין אלא אך ורק טיפולים אשר מסייעים בשיפור איכות חייו. בהתאם לחומרת המקרה והחלטת בני המשפחה, הסובלים משיתוק מוחי נמצאים במסגרות חינוכיות מיוחדות.

הטיפולים הניתנים הם טיפולים שיקומיים הכוללים טיפול ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, טיפולים אורתופדיים ועוד. כמו כן יש צורך באמצעי עזר שונים כמו הליכונים וכיסאות גלגלים על מנת לסייע להם עם המגבלות המוטוריות.

שיתוק מוחין תסמינים

רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון

שיתוק מוחין הוא הפרעה הנגרמת בהתפתחות אזורי המערכת המוטורית הרצונית במוח. כתוצאה מכך נגרמת לקות תנועה. הבעיה יכולה להתרחש במהלך ההיריון או להיגרם לאחר הלידה ויכולות להיות סיבות שונות לבעיה. לא תמיד ניתן לזהות את הבעיה באופן מיידי, יתכן שיחלפו חודשים רבים עד שהביעה תאובחן.

גורמים אפשריים לבעיה

לפני הלידה – שיתוק מוחין יכול להיגרם בעקבות מחלות של האם כמו דלקת קרום המוח או אדמת במהלך ההיריון, מחסור בחמצן בדם האם, מצוקה עוברית, חוסרת התאמת אם-עובר או פגמים מולדים בהתפתחות המוח.

במהלך הלידה – לידה מוקדמת מגבירה את הסיכון לשיתוק מוחין, כמו גם כל מקרה של משקל לידה נמוך במיוחד של פחות מקילוגרם. בנוסף אלו יכולות להיות חבלות בזמן הלידה, מחסור באספקת החמצן ושטף דם במוח.

לאחר הלידה – שיתוק מוחין יכול להיגרם גם לאחר הלידה בעקבות חבלת ראש עם פגיעה מוחית. חום גבוה. חוסר חמצן במוח. בעיות במערכת העצבים המרכזית ומחלות הפוגעות במוח כמו דלקת קרום המוח.

לא תמיד מדובר ב רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון, יכולות להיות סיבות אחרות שאינן תלויות בצוות הרפואי, הליכי הלידה או הליכים רפואיים אחרים.

שיתוק מוחין הוא אינו הפרעה אחידה. הרופאים מסווגים את השיתוק על פי הסיווג האנטומי של הפגיעה,סוג ההפרעה ומידת המוגבלות שנגרמה.

רשלנות רפואית שיתוק מוחין

שיתוק מוחין תסמינים

התופעה בדרך כלל מתגלה לפני גיל שנתיים במסגרת המעקב אחר התפתחות התינוק וזיהוי פערים בין התפתחות התינוק לבין דפוסי ההתפתחות הנורמלית. במידה והתינוק עבר אירוע מקדים, למשל חוסר חמצן בלידה או פגות, אשר שם אותו בקבוצת הסיכון יש לעקוב בתשומת לב אחר התפתחותו.

שיתוק מוח תסמינים המעוררים חשד יכולים לכלול:

הפרעות ביציבה ושיווי המשקל.
קשיים בזחילה, ישיבה ועמידה.
אינטליגנציה נמוכה.
הפרעות ראייה.
פגיעה ביכולת האכילה.
פגיעה בדיבור.
פגיעה ביכולת הפעלת הגפיים העליונות.
התקפי אפילפסיה ופירכוסים.
קשיי למידה ובעיות התנהגות.
לקויות שכליות.
בעיות נשימה.
עקמת בעמוד השדרה.
קושי ביציאה ומתן שתן.
בעיות הורמונליות.
הידרוצפלוס.

חוסר חמצן בלידה

המוח האנושי זקוק לחמצן על מנת לתפקד ו חוסר חמצן בלידה עלול לגרום לנזק רב, לרבות שיתוק מוחין. בשפה הרפואית הבעיה מכונה ’תשניק סב לידתי‘ והוא יכול להתרחש לפני הלידה, במהלכה או מייד אחריה. ככל שנשלל מהמוח יותר חמצן ולזמן יותר ממושך, כך הנזק יותר גדול.
יכולות להיות סיבות שונות לחוסר בחמצן ולמעשה הן משפיעות על כל איברי הגוף ולא רק על המוח. מסיבה זו באחריותם של הרופאים לנטר את רמת החמצן ולהגיב בהתאם עם הטיפול הרפואי הנכון במידה ומתגלה הבעיה.
הטכנולוגיות הרפואיות העומדות לרשותנו היום מאפשרות לרופאים לזהות את הסימנים לחוסר חמצן. למשל באמצעות מוניטור עוברי הם יכולים לזהות בעיות בדופק התינוק, המעידות על בעיות נשימה ולנקוט בפעולות להחזרת הדופק כולל ניתוח קיסרי דחוף.

חוסר חמצן בלידה

רשלנות רפואית שיתוק מוחין

רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון היא לא תמיד הגורם לבעיה. ישנם דברים שאינם בשליטת הרופאים, לפחות לא בהתאם לידע הרפואי הקיים והטכנולוגיות שעומדות לרשותנו. אך באחריותם של הרופאים לפעול על פי הסטנדרטים המקובלים והתקנות על מנת לזהות מצבים רפואיים מסוכנים ולהגיב בהתאם. לא כל מקרה ניתן למנוע, אך השאלה שעומדת על הפרק ברשלנות רפואית שיתוק מוחין, היא האם הרופאים פעלו על פי הנהלים, האם פעלו בזמן, האם מי שביצע את ההליכים הרפואיים אכן הוסמך לכך וכו‘.

למשל במידה והרופאים הבחינו שלעובר אין דופק עליהם לנקוט בפרקטיקות המקובלות על מנת להחזיר את הדופק. במידה ופעולות אלו נכשלו, על הרופאים לבצע ניתוח חירום על מנת לילד את התינוק. עיכוב לא סביר בביצוע הניתוח יכול להיות מקרה של רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון.

עו“ד רשלנות רפואית

אם אתם חוששים שמדובר במקרה של רשלנות רפואית שיתוק מוחין, אל תמהרו לשפוט את הצוות הרפואי אשר ברוב המקרים עושה את כל המאמצים לשמור על חייו ובריאותו של התינוק. אך כן, למרות זאת ישנם מקרים של רשלנות רפואית בלידה. הצעד הנכון יהיה פניה ל עורך דין מומחה לרשלנות רפואית. עו“ד הבקיא ברשלנות רפואית הוא בעל הכלים לנתח את החומר הרפואי בשילוב מומחים, ובקיאות בחקיקה בנושא.
אם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית בלידה, במשרדינו תוכלו לקבל ליווי משפטי לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות

 

מאמרים נוספים..

רשלנות רפואית לידה והריון

רשלנות רפואית בהריון ולידה

רשלנות רפואית בהריון ולידה לצערנו הוא עניין שכיח. כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בלידה ובהריון ההשלכות קריטיות ואף מסכנות חיים. כמו כן רשלנות רפואית בזמן הריון

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה להביא למצבים מסוכנים בהם נגרם נזק ליילוד וגם לאם היולדת. ניתוח קיסרי, כמו כל פרוצדורה רפואית הוא הליך בעל סיכונים

תביעה על רשלנות רפואית בהריון

תביעה על רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון עלולה לגרום להולדת ילד עם מום או לגרום לנזקים לאם במהלך ההיריון, בלידה ובהמשך החיים בכלל. במאמר הבא נכתוב על מקרים המהווים

ייצוג רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה ובהריון מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן