רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

רשלנות רפואית פיברומיאלגיה

תביעות רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה אינן תביעות שכיחות בנוף התביעות הרפואיות, אך בהחלט ישנם מקרים בהם ישנו חשש לרשלנות רפואית באבחון המחלה והצדקה להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

פיברומיאלגיה, על פי ההגדרה של גורמי הבריאות בישראל,  היא כאב כרוני מפושט הבא לידי ביטוי בצורה עזה. זהו אינו כאב נקודתי, אלא כאב המורגש במקומות רבים בגוף ומלווה בעייפות. הכאב מופיע ברקמות חיבור ובשרירים.

על פי הערכות בין 2%-8% מהאוכלוסייה סובלים מהבעיה, כאשר הבעיה שכיחה יותר בקרב נשים. התפרצות המחלה מתרחשת בדרך כלל בין גילאי עשרים לחמישים, אך היא יכולה להופיע גם בגילאי הילדות.

רשלנות רפואית פיברומיאלגיה יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, ובדרך כלל קשורה לאבחון המחלה.  למעשה על פי המידע שנמסר על ידי קופות החולים, ישנו חשש כי רק אחד מ 4 אנשים הסובל מפיברומיאלגיה באמת מאובחן.

החיבור בין רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה יכול להתרחש בנקודות שונות. זוהי יכולה להיות רשלנות הקשורה לאבחון המחלה, או רשלנות הקשורה למתן הטיפול (דבר המשפיע על הכאב והסבל של המטופל).

 רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה רשלנות רפואית

פיברומיאלגיה היא אינה דלקת או נוכחות של איזה וירוס, ולכן אבחון של פיברומיאלגיה נעשה בעיקרו על דרך השלילה. כלומר שלילת קיומן של מחלות אחרות. וכנראה שזו ראשיתה של הבעיה.

הסימפטום המרכזי הוא כמובן הכאב הכרוני. הסובלים מהבעיה מדווחים על כאבים בכל מערכת השרירים, המפרקים והשלד, כאשר אזור הצוואר, הגב, הרגליים והידיים הם המקומות בהם מורגש עיקר הכאב.

כאשר הכאב נמשך תקופה של יותר משלושה חודשים, ומפוזר בכל הגוף, מתעורר החשש כי מדובר בפיברומיאלגיה.

במקביל ישנן הפרעות שינה הבאות לידי ביטוי גם בקושי להירדם, וגם ביקיצות מרובות במהלך הלילה. כך שהסובלים מהבעיה צפויים להרגיש עייפים לאורך כל שעות היום.

תסמינים שכיחים נוספים הם כאבי ראש וסחרחורות, קשיי ריכוז וקשיי זיכרון, ותסמיני חרדה ו/או דיכאון. וישנם גם מקרים של בעיות במערכת העיכול וגם צורך מרובה להטיל שתן.

מחלה זו גורמת לסבל רב, ומקשה על כל התפקוד היום יומי. יש לכך השלכות חמורות בכל רובדי החיים, מהאישי והמשפחתי ועד המקצועי.

גם אם אינכם בעלי ידע רפואי, אתם בוודאי מבינים כי כאב או בעיות עיכול יכולים להיות תוצאה של אינספור מחלות ובעיות רפואיות. לכן קיימת בעייתיות באבחון המחלה, וישנו צורך לשלול קיומן של בעיות אחרות.

למרות כי לא קיימת בדיקת מעבדה היכולה לאשש את קיומה של המחלה, ישנה בדיקת כאב המבוססת על לחיצה על 18 נקודות מוגדרות בגוף. אך עדיין קיים קושי גדול להבחין בין םיברומיאלגיה לבין מחלות ראומטולוגיות אחרות, ולכן נדרשות בדיקות נוספות.

רשלנות רפואית באבחון יכולה להתבטא בצורות שונות, כמו למשל אבחון שגוי. נניח ומטופל מדווח על כאבים, והרופאים אינם מאבחנים כי מדובר בפיברומיאלגיה. הם עשויים להסיק מסקנה כי מדובר בבעיה דלקתית, ולרשום תרופות אנטי דלקתיות. אך תרופות אלו לא יעזרו, והמטופל ימשיך לסבול – דבר שעלול להחמיר תופעות של חרדה ודיכאון.

הערה:תרופות אנטי דלקתיות שאינן מבוססות סטרואידים עשויות להיות חלק מהטיפול.

פיברומיאלגיה רשלנות רפואית

רשלנות רפואית פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה גורמת לסבל רב, דבר היוצר תסכול שיכול לבוא לידי ביטוי בתור תלונות כלפי הצוותים הרפואיים. אך מקרה של סבל וכאב בפני עצמו הוא אינו מקרה של רשלנות רפואית. נדרשת כאן בדיקה מקיפה, וחוות דעת של רופא מומחה.

כאן גם נכנס לתמונה עורך דין רשלנות רפואית, אשר יחדיו עם חוות הדעת של הרופא המומחה, בודק האם הייתה רשלנות בהתנהלות הצוותים הרופאים, לבין הנזק והסבל שנגרם למטופל. ישנם מבחנים משפטיים שוניים לפיהם בוחנים האם זוהי רשלנות, והאם ישנו קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק שנגרם למטופל.

תביעות רשלנות רפואית פיברומיאלגיה דורשות בחינה מדוקדקת של רופא מומחה. יש לבחון את כל ההתנהלות הרפואית, הבדיקות והטיפולים, על מנת להבין אם פעלו בצורה סבירה או שהייתה כאן רשלנות.

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

רשלנות רפואית פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה גורמת סבל רב, ובמידה והייתה רשלנות רפואית יתכן כי הנזק הוחמר. הכאב והסבל משפיעים ופוגעים בצורה קשה בכל תחומי החיים, כולל היכולת שלכם להתפרנס. ובהתאם לנזק הרב שנגרם לכם, תביעות רשלנות רפואית פיברומיאלגיה עשויות להגיע לסכומים גבוהים.

סובלים מפיברומיאלגיה והתרשמתם כי הרופאים פעלו בצורה רשלנית, דבר אשר החמיר את הסבל הנגרם לכם? הצעד הראשון יהיה פניה אל עו“ד רשלנות רפואית.

אתם מוזמנים למשרד עורכי דין רשלנות רפואית אילן בנימיני. אנו נבדוק את נסיבות המקרה ונבקש חוות דעת מרופאים מומחים איתם אנו עובדים. למשרדנו ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית. עד היום עסקנו בתחומים בריאותיים שונים הכוללים רשלנות רפואית ולוקמיה, רשלנות רפואית בהיריון ועוד תחומים רפואיים רבים.

משרדינו נמצא ברח׳ יגאל אלון 94 ב’, תל אביב. עקבו אחרינו גם בפייסבוק

מאמרים נוספים..

רשלנות רפואית אסותא אשדוד

רשלנות רפואית אסותא

למרות הרמה הגבוהה של השירותים הרפואיים, רשלנות רפואית אסותא בהחלט יכולה להתרחש. ובמידה ונגרם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, זכותכם להגיש תביעת פיצויים כנגד בית החולים.

רשלנות רפואית תסמונת דאון

רשלנות רפואית תסמונת דאון

כאשר מדברים על רשלנות רפואית תסמונת דאון, זוהי בעצם רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון. והיא כמובן נמצאת תחת המטריה הגדולה של רשלנות רפואית בהריון ולידה.

שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין לעתים הולכים יחדיו, כלומר במקרים מסוימים מדובר בשיתוק בשיתוק מוחין אשר נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. אך עצם אבחנו של שיתוק מוחין

פסוריאזיס בעקבות השירות הצבאי

פסוריאזיס בצבא

חיילי צה“ל הסובלים מהופעת פסוריאזיס בצבא יכולים לקבל הכרה כנכי צה“ל, ואת התגמולים המגיעים להם על פי חוק. לצורך כך יש להגיש תביעה נגד משרד

רשלנות רפואית דלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח עלולה לגרום לתוצאות לפגיעות קשות, ובכללן גם מותו של החולה. כמו בכל מחלה ובכל תחומי הרפואה, עלולים להיות כשלים שהם

רשלנות רפואית לוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה עלולים להוביל לסיבוכים רפואיים קשים, ואף לפטירתם של החולים. ובעקבות כך, אלו עשויות להיות עילות להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית לוקמיה. במאמר

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון מעניק סיוע משפטי לחייל צה“ל בשירות סדיר, אנשי מילואים ואנשי צבא קבע אשר נפצעו או חלו במהלך שירותם הצבאי. כמו כן

ייצוג מול המוסד לביטוח לאומי טלפון

עורך דין סיעוד

עורך דין סיעוד | דחיית תביעת סיעוד   | ייצוג מול המוסד לביטוח לאומי טלפון טלפון לשיחה עכשיו עורך דין סיעוד יכול להעניק לכם סיוע

עורך דין מומלץ רשלנות רפואית

עורך דין מומלץ רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית דבר מורכב מאוד, ולכן יש צורך ב עורך דין מומלץ רשלנות רפואית. היא דורשת התנהלות משפטית מול מוסדות רפואיים ורמה גבוהה של

קרע במיניסקוס בצבא

קרע במיניסקוס בצבא

קרע במיניסקוס בצבא הוא אחת הפציעות השכיחות בעת השירות הצבאי, במיוחד כאשר מדובר בחיילים קרביים העוברים אימונים אינטנסיביים וחשופים לפציעות שונות. קרע במיניסקוס גורם לנכות

רשלנות ניתוח בבית חולים

רשלנות ניתוח בבית חולים

בית החולים מחויב לביטחונכם האישי והרפואי. נקודה. בין אם מדובר בביקור רפואי בן כמה שעות ובין אם מדובר באשפוז קצר או ממושך. ולא משנה האם

ייצוג רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן