רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית דלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח עלולה לגרום לתוצאות לפגיעות קשות, ובכללן גם מותו של החולה. כמו בכל מחלה ובכל תחומי הרפואה, עלולים להיות כשלים שהם תוצאה של רשלנות. ובמידה והתרחשו, זוהי עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.
במידה ונפגעתם, או אחד מיקירכם, מדלקת קרום המוח, וישנו חשד כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית דלקת קרום המוח, פנו לייעוץ באמצעות עורך דין רשלנות רפואית.

דלקת קרום המוח (מנינגיטיס)

דלקת קרום המוח (Meningitis) היא מחלקה דלקתית העשויה להופיע בקרום העוטף את המוח, כמו גם בקרום העוטף את חוט השדרה.
זוהי מחלה זיהומית העשויה להיגרם מחיידקים או מווירוסים והיא עלולה להביא למצבים מסכני חיים

ישנם סוגים שונים של חיידקים העשויים לגרום למחלה, והם כוללים את חיידקי הפנאומוקוק, המנינגוקוק, ליסטריה ואחרים. אך ישנם גם מקרים של דלקת קרום המוח נגיפית, גם היא עשויה להיגרם על ידי נגיפים שונים ביניהם נגיפי מעיים, שפעת, חצבת, חזרת ואבעבועות רוח.

בזכות החיסונים הרפואה הצליחה להפחית רבים מהמקרים של דלקת קרום המוח.

דלקת קרום המוח היא מחלה מסוכנת. ללא טיפול מהיר היא יכולה לגרום לנכויות מוטוריות, ליקויי שמיעה, נזק מוחי ואף מוות. החיסונים והטיפולים האנטיביוטיים מסייעים לרופאים להציל חיים ולמנוע פגיעות רבות.

בין התסמינים של דלקת קרום המוח ניתן להזכיר את התסמינים הבאים: חום גבוה, בחילות והקאות, כאבי ראש חזקים, נוקשות בכיפוף הצוואר, רגישות לאור, פגיעה בהתמצאות ובלבול, אדישות, חוסר תגובה לגירויים סביבתיים, ישנוניות, פרכוסים, שטפי דם קטנים הנראים כפריחה עורית.
תסמיני המחלה עשויים להופיע במהירות, או להימשך על פני מספר ימים. חשוב מאוד לזהות את המחלה ולתת טיפול מהיר. מקרים רבים של רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח הם מקרים של אבחון מאוחר, ובעקבותיו שיהוי בטיפול או מתן טיפול שגוי. ומקרים אלו עשויים להיות עילה להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית דלקת קרום המוח.

חשוב לציין כי תסמיני אלו אינם ייחודיים לדלקת קרום המוח. על הרופאים לבדוק מדדים שונים, לבצע בדיקות ולהפעיל שיקול דעת.

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית דלקת קרום המוח יכולה להתרחש בשלבים שונים של האבחון והטיפול במחלה. בדרך כלל החשש המרכזי הוא אבחון מאוחר כתוצאה מרשלנות רפואית, אך בהחלט תיתכן רשלנות גם במהלך הטיפול והמעקב הרפואי.

כפי שהבנתם, התסמינים האופייניים לדלקת קרום המוח יכולים להיות גם תסמינים של מחלות רבות אחרות. חום, הקאות, כאבי ראש, ישנוניות… אלו הם כולם תסמינים כללים של מחלות. ולכן על הרופא לבצע את כל הבדיקות ולהפעיל שיקול דעת. מצד אחד אין סיבה למהר ולקבוע כי זוהי דלקת קרום המוח, ישנן מחלות אחרות שכיחות יותר הגורמות לתסמינים דומים. אך מנגד לא ניתן לזלזל בתסמינים ולפסול את האפשרות, הרי התוצאות יכולות להיות הרות אסון.

על הרופא לאבחן את הדלקת ואת הגורם לדלקת. כפי שהסברנו ישנם חיידקים ונגיפים שונים הגורמים לדלקת קרום המוח, ובהתאם לכך הטיפולים הם שונים.

במידה והופיעו תסמיני המחלה, יש להפנות את המטופל לאשפוז, שם יעבור את הבדיקות השונות.

הבדיקה המרכזית היא באמצעות ניקור של נוזל עמוד השדרה (ניקור מותני LP). בבדיקה זו נדגם נוזל באמצעות מחט המוחדרת בין חוליות הגב התחתון. ולאחר מכן הנוזל יילקח לבדיקות מעבדה.

בדיקה נוספת שהרופאים עשויים להשתמש בה היא בדיקת CT של המוח או בדיקת הלחץ התוך גולגולתי.

בהזדמנות זו כדאי לציין כי רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח היא אינה בהכרח רשלנות של רופא. גם טכנאי מעבדה, אחיות ובעלי תפקידים שונים עשויים להתרשל בתפקידם ולהביא לטעויות באבחון. ישנם מקרים של רשלנות רפואית הקשורים לפענוח שגוי, או החלפת נתוני בדיקות בין מטופלים. איננו מבקשים להבהילכם, הדברים אינם שכיחים.

רשלנות רפואית דלקת קרום המוח

מקרה נוסף של רשלנות רפואית הוא המקרה של אי הסכמה מדעת. על פי החוק (חוק זכויות החולה) לא ניתן לתת טיפול מבלי שהמטופל נתן את הסכמתו המודעת.

המשמעות של זה היא שעל הרופאים להסביר למטופל (בכל טיפול רפואי) מהו ההליך, מהם הסיכונים ומהן האלטרנטיבות. כאשר הרופאים אינם עושים זאת, גם כאשר המטופל הסכים לטיפול, לא ניתן להגיד כי מדובר בהסכמה מדעת.
מקרה של אי הסכמה מדעת הוא מקרה ייחודי, מכיוון שניתן להגיש תביעה גם ללא הוכחת נזק. זאת בשונה מתביעות רשלנות רפואית אחרות.

רשלנות רפואית דלקת קרום המוח

עורך דין רשלנות רפואית

עו“ד רשלנות רפואית אילן בנימיני מעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי בכל מקרה בו ישנו חשש לרשלנות רפואית. מדובר בנושא מורכב מבחינה משפטית, הכולל גם התנהלות מול בתי חולים וחברות ביטוח. כלומר התנהלות מול גופים עם גב משפטי חזק. ללא עורך דין מיומן, הם בקלות עשויים להביא לדחיית התביעה.
עורך דין רפואי אילן בנימיני מביא איתו ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית. למשרדנו ניסיון בתביעות רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית בגינקולוגיה, רשלנות רפואית בטיפול שיניים ובכל יתר תחומי הרפואה.

עו”ד רשלנות רפואית אילן בנימיני בפייסבוק

 

מאמרים נוספים..

רשלנות רפואית אסותא אשדוד

רשלנות רפואית אסותא

למרות הרמה הגבוהה של השירותים הרפואיים, רשלנות רפואית אסותא בהחלט יכולה להתרחש. ובמידה ונגרם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, זכותכם להגיש תביעת פיצויים כנגד בית החולים.

רשלנות רפואית תסמונת דאון

רשלנות רפואית תסמונת דאון

כאשר מדברים על רשלנות רפואית תסמונת דאון, זוהי בעצם רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון. והיא כמובן נמצאת תחת המטריה הגדולה של רשלנות רפואית בהריון ולידה.

שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין לעתים הולכים יחדיו, כלומר במקרים מסוימים מדובר בשיתוק בשיתוק מוחין אשר נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. אך עצם אבחנו של שיתוק מוחין

רשלנות רפואית פיברומיאלגיה

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

תביעות רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה אינן תביעות שכיחות בנוף התביעות הרפואיות, אך בהחלט ישנם מקרים בהם ישנו חשש לרשלנות רפואית באבחון המחלה והצדקה להגשת תביעת פיצויים

פסוריאזיס בעקבות השירות הצבאי

פסוריאזיס בצבא

חיילי צה“ל הסובלים מהופעת פסוריאזיס בצבא יכולים לקבל הכרה כנכי צה“ל, ואת התגמולים המגיעים להם על פי חוק. לצורך כך יש להגיש תביעה נגד משרד

רשלנות רפואית לוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה עלולים להוביל לסיבוכים רפואיים קשים, ואף לפטירתם של החולים. ובעקבות כך, אלו עשויות להיות עילות להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית לוקמיה. במאמר

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון מעניק סיוע משפטי לחייל צה“ל בשירות סדיר, אנשי מילואים ואנשי צבא קבע אשר נפצעו או חלו במהלך שירותם הצבאי. כמו כן

ייצוג מול המוסד לביטוח לאומי טלפון

עורך דין סיעוד

עורך דין סיעוד | דחיית תביעת סיעוד   | ייצוג מול המוסד לביטוח לאומי טלפון טלפון לשיחה עכשיו עורך דין סיעוד יכול להעניק לכם סיוע

עורך דין מומלץ רשלנות רפואית

עורך דין מומלץ רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית דבר מורכב מאוד, ולכן יש צורך ב עורך דין מומלץ רשלנות רפואית. היא דורשת התנהלות משפטית מול מוסדות רפואיים ורמה גבוהה של

קרע במיניסקוס בצבא

קרע במיניסקוס בצבא

קרע במיניסקוס בצבא הוא אחת הפציעות השכיחות בעת השירות הצבאי, במיוחד כאשר מדובר בחיילים קרביים העוברים אימונים אינטנסיביים וחשופים לפציעות שונות. קרע במיניסקוס גורם לנכות

רשלנות ניתוח בבית חולים

רשלנות ניתוח בבית חולים

בית החולים מחויב לביטחונכם האישי והרפואי. נקודה. בין אם מדובר בביקור רפואי בן כמה שעות ובין אם מדובר באשפוז קצר או ממושך. ולא משנה האם

ייצוג רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן