לתבוע את משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

לתבוע את משרד הביטחון, במה זה כרוך, כיצד מתבצע הליך תביעה למשרד הביטחון ולמה חשוב עורך דין לייצוג נכי צה“ל? במאמר זה ננסה לענות על השאלות והנקודות המרכזיות. אנו גם מזמינים אתכם לייעוץ פרטני במשרדינו.

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

מהו מועד ההתיישנות בתביעה נגד משרד הביטחון?

לפני שנסביר איך לתבוע את משרד הביטחון, כמה מילים בנושא תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות.

על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום (סעיף 32):

(א)  הזכות להגיש בקשה לפי סעיף 30(א) או (ב) מתיישנת כתום שלוש שנים מיום שחרורו של הנכה משירותו הצבאי שבזמנו אירע המקרה        שגרם לנכותו, אולם אם הנכות נובעת ממחלה ששר הביטחון קבע לגביה בתקנות תקופת התיישנות ארוכה- יותר – תתיישן הזכות כתום אותה תקופה. (ב)  הזכות להגיש בקשה לקצין תגמולים כדי להוכיח, שנתמלאו התנאים האמורים בסעיף 2, תתיישן תוך ששה חדשים מיום הקביעה האמורה באותו סעיף, או תוך שנה מיום תחילתו של חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון), תשי”ד–1954, הכל לפי התאריך המאוחר יותר.
(ג)   זכותו של נכה מכוח שירות כמשמעותו בסעיף 1(3) להגיש בקשה לתגמול, לא תתיישן אלא כתום שנה מיום תחילתו של חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון), תשי”ד–1954.
(ד)  זכותו של נכה מכוח שירות כמשמעותו בסעיף 1(3) להגיש לקצין תגמולים בקשת הענקה, תתיישן כתום שלושים יום מיום תחילתו של חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (הוראות שונות), תשי“ט–1959.

המשמעות של סעיף א‘ קובעת כי נכי צה“ל יכולים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון בתום שלוש שנים מיום שחרורם. אך ישנה גם רשימה של מחלות להן שר הביטחון העניק תקופה ארוכה יותר. לצורך העניין על פוסט טראומה בצבא אין התיישנות.

קצין התגמולים רשאי להאריך את המועד בהתקיים התנאים הבאים:

  1. זו צריכה להיות חבלה רשומה. על פי בית המשפט ישנם 3 מבחנים: רישום המעיד על פגיעה בגוף, אירוע שגרם לפגיעה, סמיכות הזמנים בין האירוע לבין הנכות שנגרמה.
  2. כאשר העיכוב אינו צפוי להקשות במידה ניכרת על הליך הבירור.
  3. כאשר העיכוב לא הביא, ואל היה עשוי להביא, להחמרת הנכות או להגדלת תשלום התגמולים וההטבות לנפגע.
  4. העיכוב אינה מקשה על המדינה לממש את זכויותיה לגבי צד שלישי שעשוי להיות אחראי לחבלה.

לתבוע את משרד הביטחון

הליך תביעה למשרד הביטחון

בשביל לתבוע את משרד הביטחון קודם כל כדאי לפנות לייעוץ משפטי באמצעות עו“ד משרד הביטחון. את התביעה עצמה יש להגיש לאגף השיקום. ישנם שני טפסי תביעה – טופס חבלה או תביעת מחלה.

מחלת שירות היא מחלה אשר נזכרת ברשימת המחלות המפורטות בתיקון לחוק הנכים, והיא נגרמה בערבות אירוע בעל אופי שמהותו ונסיבותיו ייחודיות לשירות הצבאי.

חבלת שירות היא נזק אנטומי אשר נגרם לגוף מגורם פיזי חיצוני במישרין. היא צריכה לענות על התנאים של חבלה שנגרמה במהלך פעילות מבצעית, או חבלה באימון לפעילות מבצעית, או אירוע אחר שאופי מהותו ונסיבותיו ייחודים לשירות הצבאי.
בטופס התביעה ממלאים את הפרטים האישיים ומתייחסים  לנסיבות החבלה או במקרה של מחלה, לתנאי השירות שגרמו להופעתה. יש צורך בתצהיר אישי ועדויות.

שימו לב כי ישנם שני מסלולי תביעה, אחד הנחשב לקצר והוא נוגע לתביעות התחומות בזמן ועליו אין מחלוקת. למשל פציעה במהלך אימון שגרמה לנזק ישיר שאין להם מחלוקת וישנו דוח פציעה ומסמכים רפואיים המעידים על כך. במקרה זה תתקדמו מהר לוועדה הרפואית הקובעת את אחוזי הנכות.

אך לצערנו במקרים רבים ישנן מחלוקות ופציעות שקשה להוכיח את המקור ו/או את הקשר הסיבתי. תביעות מסוג זה עשויות להיות תהליך ארוך. קצין התגמולים צריך לבחון את הקשר הסיבתי והעמידה בתנאים הקבועים בחוק.
בשלב זה קצין התגמולים גם יבקש חוות דעת מומחה לגבי הקשר הסיבתי. זהו שלב קריטי מאוד וחשוב להכין את התיק הרפואי עם כל המסמכים על מנת להוכיח את הקשר. במידה והבקשה נדחתה ניתן להגיש ערעור לבית משפט השלום תוך 30 יום. במידה והתביעה התקבלה ממשיכים לוועדה הרפואית.

הליך תביעה למשרד הביטחון

שלב שני – וועדה רפואית

לאחר שהוכח הקשר הסיבתי תעברו לוועדה רפואית. תפקיד הוועדה הוא לבחון את המגבלה התפקודית ולהעריך אותו באחוזים בין 1% ל 100%. הזכויות שלכם לפיצויים, קצבאות, טיפולים והטבות יקבעו על פי האחוזים.

אם נקבעו לכם בין 10%-19% נכות אתם זכאים לסכום פיצוי חד פעמי. מ 20% ומעלה אתם זכאים גם לקצבה חודשית אשר גדלה באופן יחסי לאחוזי הנכות.

במקרה ואתם מאמינים כי החלטות הוועדה הרפואית אינן משקפות את המגבלה שנגרמה לכם, ניתן להגיש ערעור לוועדה רפואית עליונה.

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

לתבוע את משרד הביטחון

אמנם הסברנו כיצד מתבצע הליך תביעה למשרד הביטחון כדבר פשוט המתבצע בשני שלבים, אך בפועל הדבר מורכב ומסובך. למעשה תביעה משרד הביטחון כוללת שתי ”מלחמות“. המלחמה הראשונה היא על מנת להוכיח את הקשר הסיבתי, ובמקרים מסוימים מדובר באתגר גדול. זה דורש רופאים מומחים, בדיקות ומסמכים רפואיים שונים.

המלחמה השנייה, בהנחה שעברתם את הראשונה, היא לגבי אחוזי הנכות שיקבעו לכם. גם כאן עורך דין נגד משרד הביטחון יכול לסייע לכם על מנת להבטיח כי תקבלו את סכום הפיצויים.

במשרדו של עורך דין נכי צה“ל מומלץ, אילן בנימיני תוכלו לקבל סיוע בתביעות משרד הביטחון, רשלנות רפואית ותביעות נזיקין באופן כללי.

עו”ד רשלנות רפואית אילן בנימיני בפייסבוק

 

מאמרים נוספים..

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב מעניק ייצוג משפטי לנכי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון אשר חווים הרעה בריאותית בפגימה ממנה הם סובלים. החמרת מצב במשרד הביטחון מתייחסת

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון הוא בעל התפקיד באגף השיקום אליו מגישים תביעות על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום. אלו הן יכולות להיות תביעות להכרה במחלות

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה מול משרד הביטחון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי, זכותכם להגיש תביעה מול משרד הביטחון ולזכות בפיצויים. תביעות נגד משרד הביטחון דורשות היכרות עם חוק הנכים תגמולים ושיקום, הכרות עם

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

בואו נבין את הרקע להגשת ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון; לעתים מתרחשות פציעות, או מחלות שירות, במהלך השירות בצה“ל או שירות באחת מזרועות הביטחון האחרות.

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון מעניק לחיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון השונים ייצוג בכל סוגי תביעות משרד הביטחון. בעזרת הסיוע המשפטי תוכלו להתגבר על

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון מוכר על ידי רבים בשם עורך דין נכי צה“ל, זאת בשל העזרה המשפטית הרבה שהוא מעניק לנכי צה“ל לצורך מימוש

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון מוגשת במקרים של פציעה בצה“ל. לצערנו הרב בעת השירות הצבאי חיילים עשויים להיפצע בפציעות היוצרות מוגבלויות ונכויות. ובמידה וזה התרחש הם

סעיף 35 לחוק הנכים

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

עורך דין משרד הביטחון בחיפה עומד לשירותם של אנשי כוחות הביטחון בתביעות נגד משרד הביטחון. טלפון לשיחה עכשיו למרבה הצער, במהלך השירות הביטחוני לעתים מתרחשות

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון עומד לשירותם של כל אלו אשר נפגעו במהלך שירותים הצבאי וזקוקים למי שילחם על זכויותיהם.  טלפון לשיחה עכשיו במהלך השירות

טופס הכרה נכה צהל

עורך דין תביעות משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון מעניק לכם ייצוג בתביעות פיצויים כנגד משרד הביטחון ומלווה אתכם בכל ההליך המורכב. הליך אשר עשוי לכלול ועדות רפואיות והרבה

מחלת שירות

עורך דין משרד הביטחון בירושלים

עורך דין משרד הביטחון בירושלים מעניק לכם ייצוג במקרה שבו יש צורך בתביעות כנגד משרד הביטחון. מתביעת נכות ועד הגשת ערעור ל ועדה רפואית עליונה.

ייצוג לתבוע את משרד הביטחון

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין לתבוע את משרד הביטחון מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן