ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

בואו נבין את הרקע להגשת ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון; לעתים מתרחשות פציעות, או מחלות שירות, במהלך השירות בצה“ל או שירות באחת מזרועות הביטחון האחרות. על פי החוק, הנפגעים זכאים לפיצויים ועליהם להגיש תביעה נגד משרד הביטחון. זהו אינו הליך פשוט, אלא התנהלות מול מערכת בירוקרטית קשה; וללא עורך דין משרד הביטחון, הסיכוי להצליח נמוך מאוד.

אם ננסה לתאר את ההליך בקצרה, יש צורך להגיש תביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון. יש למלא את הטפסים ולצרף את כל המסמכים הרפואיים. זהו בעצם שלב ההכרה בתביעה; קצין התגמולים בודק וחוקר את המקרה, על מנת לקבוע האם הפגיעה תוכר או תדחה. במידה והפגיעה אכן עומדת בקריטריונים הקבועים בחוק, היא תאושר ונעבור לשלב הבא – הופעה בפני וועדה רפואית.

הנפגע יוזמן להופיע בפני וועדה רפואית; תפקיד הוועדה הוא לקבוע את אחוזי הנכות. הוועדה בוחנת את הפציעות, הגופניות או הנפשיות, ובוחנת כיצד הפציעות ישפיעו על חייו של הנפגע. למשל כיצד הן משפיעות על תפקודו היום יומי ועל היכולת שלו להתפרנס. בהתאם לכך, תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון הן למעשה קביעה של אחוזי נכות – ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר, כך הפיצוי וההטבות יהיו גבוהים יותר.

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

נכה שדרגת נכותו הנה בין 1% -9% אינו מקבל תגמול כספי.

במידה והוועדה הרפואית קובעת אחוזי נכות של 10%-19% לצמיתות, הנפגע יהיה זכאי לתגמול חד פעמי על פי הטבלה של משרד הביטחון. במידה ונקבעו אחוזי נכות של 20% ומעלה, התובע זכאי לקצבה חודשית. כמובן שישנן גם הטבות נוספות אשר נועדו לסייע לנכי צה“ל להתמודד עם הנכות שנגרמה להן.

הועדה מודיעה לקצין התגמולים על החלטתה, והוא זה המקבל את ההחלטה הסופית לגבי גובה אחוזי הנכות.

אך השאלה שעומדת על הפרק היא מה קורה כאשר תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון אינן משקפות את המצב האמתי. לא אחת ישנם מקרים בהם התובע מופיע בפני הוועדה, ויוצא משם בתחושה כי אחוזי הנכות שנקבעו לו אינם משקפים את המצב האמתי. במידה ואתם חשים כי זהו אכן המצב, והנכות ממנה אתם סובלים היא חמורה יותר מאשר מה שנקבע, אתם יכולים להגיש ערעור על החלטות הוועדה הרפואית.

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון מתנהל בפני ועדה רפואית עליונה משרד הביטחון.

ועדה רפואית עליונה משרד הביטחון

ועדה רפואית עליונה משרד הביטחון

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון נעשה באמצעות פניה אל ועדה רפואית עליונה משרד הביטחון; לאחר שהתקבלו תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון, אך הנבדק מרגיש כי החלטות הוועדה אינן משקפות את מצבו, הוא יכול לבקש להיבדק שנית, הפעם על ידי סמכות גבוהה יותר (ועדה רפואית עליונה)

בסמכותה של ועדה רפואית עליונה משרד הביטחון לשנות את החלטות הוועדה הרפואית המחוזית. כדאי להיות זהירים וחכמים; אתם עשויים להגיש ערעור ולהיות בטוחים כי תצאו עם אחוזי נכות גבוהים יותר, אך הוועדה מוסמכת לשנות את ההחלטה לפי שיקול דעתה, כולל הורדת אחוזי הנכות. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין נכי צה“ל בטרם מגישים ערעור.

בוועדה הרפואית העליונה ישנו צוות גדול יותר של רופאים, והם יבחנו ביסודיות את הטענות שלכם. חשוב להגיע עם טענות רפואיות או משפטיות מוצדקות ולא לגרום לחברי הוועדה להרגיש כאילו אתם מבזבזים את זמנם.

עורך דין לתביעות משרד הביטחון יסייע בהכנת התיק הרפואי, חוות דעת מומחה וכל מה שצריך על מנת להגיע מוכנים לוועדה הרפואית.

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

ערעור על החלטת הוועדה המחוזית יש להגיש תוך 45 יום (מיום קבלת הודעת קצין התגמולים על החלטות הוועדה). אם עד עכשיו התנהלתם ללא עורך דין, חשוב למצוא עו“ד משרד הביטחון שיסייע לכם.

יתכן כי תזדקקו ליותר מ 45 יום על מנת להכין את כל התיק הרפואי, לכן במידת הצורך ניתן להגיש בקשת ארכה ל 60 ימים נוספים. בדרך כלל זה מספיק, אך בנסיבות מיוחדות ניתן לקבל ארכה של 30 נוספים.

לא ניתן להגיש ערעור נוסף על החלטות הוועדה הרפואית העליונה. ניתן להגיש ערעור לבית המשפט, אך רק לגבי סוגיות משפטיות ולא לגבי סוגיות הקשורות למצב הרפואי.

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון

זקוקים לעזרה בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון? עורך דין רשלנות רפואית ונכי צה“ל, אילן בנימיני עומד לשירותכם. למשרדינו ניסיון רב בייצוג חיילי צה“ל, אנשי המילואים וכל אנשי כוחות הביטחון במגוון תביעות למימוש זכויות וקבלת אחוזי נכות. אנו מלווים את נכי צה“ל בהגשת תביעה, החמרת מצב, נכות מוסבת, ייצוג בוועדות רפואיות וכל סוגיה הקשורה להתנהלותם מול קצין התגמולים ומשרד הביטחון.

לנו הכרות מעמיקה עם אופן ההתנהלות של קצין התגמולים והפרוצדורות של משרד הביטחון, או נסייע לכם לממש את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק.

עו”ד רשלנות רפואית אילן בנימיני בפייסבוק

מאמרים נוספים..

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב מעניק ייצוג משפטי לנכי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון אשר חווים הרעה בריאותית בפגימה ממנה הם סובלים. החמרת מצב במשרד הביטחון מתייחסת

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון הוא בעל התפקיד באגף השיקום אליו מגישים תביעות על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום. אלו הן יכולות להיות תביעות להכרה במחלות

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

לתבוע את משרד הביטחון

לתבוע את משרד הביטחון, במה זה כרוך, כיצד מתבצע הליך תביעה למשרד הביטחון ולמה חשוב עורך דין לייצוג נכי צה“ל? במאמר זה ננסה לענות על

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה מול משרד הביטחון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי, זכותכם להגיש תביעה מול משרד הביטחון ולזכות בפיצויים. תביעות נגד משרד הביטחון דורשות היכרות עם חוק הנכים תגמולים ושיקום, הכרות עם

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון מעניק לחיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון השונים ייצוג בכל סוגי תביעות משרד הביטחון. בעזרת הסיוע המשפטי תוכלו להתגבר על

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון מוכר על ידי רבים בשם עורך דין נכי צה“ל, זאת בשל העזרה המשפטית הרבה שהוא מעניק לנכי צה“ל לצורך מימוש

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון מוגשת במקרים של פציעה בצה“ל. לצערנו הרב בעת השירות הצבאי חיילים עשויים להיפצע בפציעות היוצרות מוגבלויות ונכויות. ובמידה וזה התרחש הם

סעיף 35 לחוק הנכים

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

עורך דין משרד הביטחון בחיפה עומד לשירותם של אנשי כוחות הביטחון בתביעות נגד משרד הביטחון. טלפון לשיחה עכשיו למרבה הצער, במהלך השירות הביטחוני לעתים מתרחשות

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון עומד לשירותם של כל אלו אשר נפגעו במהלך שירותים הצבאי וזקוקים למי שילחם על זכויותיהם.  טלפון לשיחה עכשיו במהלך השירות

טופס הכרה נכה צהל

עורך דין תביעות משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון מעניק לכם ייצוג בתביעות פיצויים כנגד משרד הביטחון ומלווה אתכם בכל ההליך המורכב. הליך אשר עשוי לכלול ועדות רפואיות והרבה

מחלת שירות

עורך דין משרד הביטחון בירושלים

עורך דין משרד הביטחון בירושלים מעניק לכם ייצוג במקרה שבו יש צורך בתביעות כנגד משרד הביטחון. מתביעת נכות ועד הגשת ערעור ל ועדה רפואית עליונה.

ייצוג ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן