קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון הוא בעל התפקיד באגף השיקום אליו מגישים תביעות על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום. אלו הן יכולות להיות תביעות להכרה במחלות שירות, פציעות במהלך השירות הצבאי, הכרה בזכויות של בני משפחה (למשל הורים שכולים) וכיוצ“ב.

קצין התגמולים אינו קובע אחוזי נכות, תחום השיפוט שלו נוגע אך ורק לשאלה האם נסיבות הפגיעה עומדות בתנאי החוק המעניקים זכאות לפיצויים. זוהי רק תחנה ראשונה בדרך, ואחריה ישנה ועדה רפואית. אך כבר בשלב זה חשוב להיעזר בייעוץ משפטי – עורך דין קצין תגמולים יסייע לכם להגיש תביעה נגד משרד הביטחון. במידה ואגף השיקום דחה את הבקשה, ניתן להגיש ערעור על החלטת קצין התגמולים.

עורך דין קצין תגמולים

קצין תגמולים משרד הביטחון

אם ננסה לפשט את התהליך של הגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ניתן לחלק אותו ל 3 שלבים:

א. הגשת תביעה – יש להגיש את התביעה באמצעות הטופס המתאים ובצירוף כל המסמכים הרפואיים. זה כולל דו“ח פציעה, תצהיר אישי, עדים וכו‘.

ב. טיפול בתביעה – קצין התגמולים בוחן את התביעה ומחליט האם לקבל אותה.

ג. ועדה רפואית – במידה והתביעה התקבלה על ידי קצין התגמולים, הנפגע יוזמן להופיע בפני ועדה רפואית אשר תקבע את אחוזי הנכות. ולכך תהיה השפעה ישירה על גובה הפיצויים והזכויות שיקבל.

שלא תתבלבלו, תביעה כנגד משרד הביטחון היא לעולם אינה דבר פשוט כפי שזה עשוי להשתמע. ללא עורך דין נכי צה“ל זכויותיכם צפויות להיפגע.
עכשיו אנו רוצים להרחיב על חלקו של קצין תגמולים משרד הביטחון בהליך.

במסגרת תפקידו, עליו לקבוע האם ישנו קשר סיבתי בין הפציעה/מחלת שירות, לבין השירות הצבאי, כפי שמגדיר החוק. כלומר השאלה שעומדת כאן על הפרק היא האם התובע עומד בתנאי הזכאות להגשת תביעה (בנסיבות אחרות זוהי יכולה להיות הכרה של זכויות הורים שכולים).

בסמכותו גם לקבל החלטות שונות הקשורות לזכויות, הליכי שיקום ותשלומים. אך אין בסמכותו לקבוע אחוזי נכות.

לצורך ביצוע עבודתו, קצין התגמולים עורך בירור מעמיק, ובמסגרת זאת הוא רשאי לפנות לגופים שונים על מנת לקבל את המידע הדרוש. לאחר בירור רפואי ועובדתי, קצין תגמולים משרד הביטחון יחליט האם לקבל או לדחות את התביעה.

במידה והתביעה נדחתה, ניתן להגיש ערעור על החלטת קצין התגמולים. על מנת להגדיל את הסיכוי שהתביעה תתקבל, חשוב לעשות זאת בעזרתו של עורך דין קצין תגמולים.

במידה והתביעה התקבלה, תוזמנו להופיע בפני הוועדה הרפואית. גם כאן חשוב לעשות זאת בליווי עורך דין לייצוג נכי צה“ל.

ערעור על החלטת קצין התגמולים

ערעור על החלטת קצין התגמולים

ניתן להגיש ערעור על החלטת קצין התגמולים, אך אין להתבלבל בין ערעור על החלטות קצין התגמולים לבין ערעור על וועדה רפואית.

ערעור על החלטת קצין התגמולים ניתן להגיש בתוך 30 יום מקבלת החלטתו. את הערעור מגישים לבית משפט השלום. יתכן כי תזדקקו לזמן נוסף לצורך איסוף חומר רפואי, ויתכן כי עורך דין קצין תגמולים ימצא לנכון לבקש ארכת זמן. אם חלפו 30 יום, ולא הייתה הארכת זמן, החלטת קצין התגמולים תחשב להחלטה חלוטה. בנסיבות אלו קשה מאוד להגיש ערעור והוא יתקבל רק בנסיבות מיוחדות.

על מנת להצליח בערעור, חשוב להגיש מידע חדש ומשמעותי שבאמת יכול לשנות את התמונה. בעזרת עו“ד נכי צה“ל תוכלו להתנהל בצורה היעילה ביותר. עורך הדין מכיר היטב את החוק, את אופן ההתנהלות של אגף השיקום, ולכן ידע כיצד להתנהל נכון.

קצין תגמולים משרד הביטחון

עורך דין קצין תגמולים

בנסיבות חיינו והמצב הביטחוני, חיילים נפצעים במהלך שירותם הצבאי. ולא רק חיילים, אלא כל אנשי כוחות הביטחון. הנפגעים במהלך השירות, מצפים שהמדינה תישא באחריות ותפצה אותם על ההקרבה האישי. ואכן החקיקה והמדיניות נועדו להעניק להם את הפיצוי, ולדאוג לכל צורכיהם במשך כל חייהם.

אך בפועל, מימוש הזכויות עשוי להיות מתיש. מסתבר שלא קל להתנהל מול קצין תגמולים משרד הביטחון. אם נפגעתם במהלך השירות, חשוב שתפנו אל עורכי דין משרד הביטחון. הם מביאים את הידע והניסיון ויכולים לעזור להבטיח כי תביעתכם תתקבל, וכי תוכלו לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם.

משרדינו מטפל בכל הצרכים של חיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון ובני משפחותיהם. אנו נסייע לכם בהגשת תביעות נגד משרד הביטחון ונעניק מענה משפטי למגוון הסוגיות הכוללות עורך דין רשלנות רפואית בצבא, תביעות פוסט טראומה, תביעת נכות מוסבת לפי תקנה 9 ועוד.

 

עו”ד רשלנות רפואית אילן בנימיני בפייסבוק

 

מאמרים נוספים..

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב מעניק ייצוג משפטי לנכי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון אשר חווים הרעה בריאותית בפגימה ממנה הם סובלים. החמרת מצב במשרד הביטחון מתייחסת

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

לתבוע את משרד הביטחון

לתבוע את משרד הביטחון, במה זה כרוך, כיצד מתבצע הליך תביעה למשרד הביטחון ולמה חשוב עורך דין לייצוג נכי צה“ל? במאמר זה ננסה לענות על

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה מול משרד הביטחון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי, זכותכם להגיש תביעה מול משרד הביטחון ולזכות בפיצויים. תביעות נגד משרד הביטחון דורשות היכרות עם חוק הנכים תגמולים ושיקום, הכרות עם

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

בואו נבין את הרקע להגשת ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון; לעתים מתרחשות פציעות, או מחלות שירות, במהלך השירות בצה“ל או שירות באחת מזרועות הביטחון האחרות.

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון מעניק לחיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון השונים ייצוג בכל סוגי תביעות משרד הביטחון. בעזרת הסיוע המשפטי תוכלו להתגבר על

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון מוכר על ידי רבים בשם עורך דין נכי צה“ל, זאת בשל העזרה המשפטית הרבה שהוא מעניק לנכי צה“ל לצורך מימוש

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון מוגשת במקרים של פציעה בצה“ל. לצערנו הרב בעת השירות הצבאי חיילים עשויים להיפצע בפציעות היוצרות מוגבלויות ונכויות. ובמידה וזה התרחש הם

סעיף 35 לחוק הנכים

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

עורך דין משרד הביטחון בחיפה עומד לשירותם של אנשי כוחות הביטחון בתביעות נגד משרד הביטחון. טלפון לשיחה עכשיו למרבה הצער, במהלך השירות הביטחוני לעתים מתרחשות

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון עומד לשירותם של כל אלו אשר נפגעו במהלך שירותים הצבאי וזקוקים למי שילחם על זכויותיהם.  טלפון לשיחה עכשיו במהלך השירות

טופס הכרה נכה צהל

עורך דין תביעות משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון מעניק לכם ייצוג בתביעות פיצויים כנגד משרד הביטחון ומלווה אתכם בכל ההליך המורכב. הליך אשר עשוי לכלול ועדות רפואיות והרבה

מחלת שירות

עורך דין משרד הביטחון בירושלים

עורך דין משרד הביטחון בירושלים מעניק לכם ייצוג במקרה שבו יש צורך בתביעות כנגד משרד הביטחון. מתביעת נכות ועד הגשת ערעור ל ועדה רפואית עליונה.

ייצוג קצין תגמולים משרד הביטחון

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין קצין תגמולים משרד הביטחון מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן