עורך דין רשלנות רפואית מומלץ

עורך דין רשלנות רפואית מומלץ

עורך דין אילן בנימיני, עורך דין רשלנות רפואית מומלץ עם ניסיון בניהול מספר רב של תיקים. אילו מקרי רשלנות רפואית בטיפולי שיניים מגיעים לרמה של פיצוי? ובכן, בכל הנוגע אל רשלנות רפואית השתלות שיניים, כמו גם הליכים רפואיים מורכבים אחרים ברפואת שיניים, הם על פי רוב אלו המגיעים לכדי פיצויים.

מקרים נוספים אשר מגיעים לפתח דלתי, בתור עורך דין רשלנות רפואית, הם מקרים של הפרת חיסיון רפואי. על פי רוב, ביחסי מטפל – מטופל, החוק מציע חיסיון עבור פרטי הטיפול, ועבור פרטי המטופל. מקרים בהם החיסיון מופר, ללא הסכמה מפורשת מצד המטופל, הם למעשה עבירה על החוק.

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

עורך דין רשלנות רפואית מומלץ

כל אחד מאיתנו נזקק או יזדקק בשלב כלשהו של חייו לטיפול רפואי כזה או אחר, בין אם לצורך בדיקות סקר שונות (בדיקות דם, ממוגרפיה לנשים וכו’), בין אם כחלק ממעקב אחר בעיה ידועה או הריון ובין אם בשל היקלעות למצב המחייב קבלת טיפול רפואי בשל מחלה או תאונה.

למרבה הצער, העשייה הרפואית אינה חפה מטעויות וכשלים. אלו עלולים להתרחש, בין היתר, במסגרת טיפול פרטי או ציבורי, במרפאת קופת חולים או בבית חולים, במוקדים רפואיים ובחדרי מיון, במעבדות, במסגרת אשפוז או אפילו על ידי מגישי עזרה ראשונה כגון מגן דוד אדום.

כאשר אנו מדברים על הסכמה לביצוע הליך רפואי, אנחנו מדברים למעשה על הסכמה מודעת. הסכמה מודעת הינה למעשה הסכמה של המטופל שניתנת על ידו באופן מלא ומיודע לכך שיבוצע עליו הטיפול הרפואי. כך, למעשה, כאשר מדובר על רשלנות רפואית בניתוח, נדרשת הסכמה מודעת לניתוח.

המידע שמצופה מן הרופא למסור למטופל הוא כל מידע אשר דרוש באורח סביר על מנת שהמטופל יוכל לקבל החלטה נכונה ומושכלת באשר לרצוני לבצע את הטיפול הרפואי. מבלי שנמסר המידע הנ”ל אין לקבוע שהמטופל נתן הסכמה מודעת להליך הרפואי.

במקרה של טיפול שיניים, הרופא נדרש להסביר למטופל את מהות הטיפול שהוא מתעתד לעבור, המטרה של טיפול השיניים, מה תהיה התועלת הצפויה מהטיפול, מהם הסיכויים כי הטיפול יצליח בפועל, תופעות לוואי אפשריות שעשויות לנבוע עקב ביצוע הטיפול וכן, מתן הסבר על חלופות רלוונטיות.

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

טיפולי שיניים הם טיפולים שכיחים ביותר שאותם עוברת מרבית האוכלוסייה בעולם בכלל ובישראל בפרט. מטבע הדברים, משום שמדובר בהליך רפואי לכל דבר, עולה האפשרות להתרחשותו של מקרה מצער בדמות רשלנות רפואית. עם זאת, על פי רוב בנוגע לטיפולי שיניים לא נתעסק במקרים של רשלנות רפואית באבחון.

מהי רשלנות רפואית בטיפול שיניים? האם רופא השיניים התרשל? כיצד יש להגיש תביעה בנוגע לטיפול שיניים רשלני? טיפולי השיניים הינם הליכים רפואיים יחודיים שכן אין למטופל כל שליטה על אבחונם, אין הוא חמוש בעין ביקורתית כלפי התנהלותו של הרופא ובנוסף, מדובר לרוב ברפואה פרטית ויקרה.

טיפולי השיניים יכולים להיות הליכים רפואיים הכרחיים (כגון עקירות, סתימות טיפולי שורש ושיקום הפה) או טיפולים אלקטיביים (דוגמת אורטודנטיה, הלבנת שיניים ועוד). לכאורה, מרבית טיפולים אלו אינם הליכים מסובכים והם נעשים מדי יום במאות ואלפי מרפאות שונות ברחבי הארץ.

רופאי השיניים, כמו רופאי משפחה או גניקולוגים, הינם מומחים אשר רובה ככולה של האוכלוסייה מבקרת במרפאתם בתדירות זו או אחרת. לכן, בדומה למשל למקרי רשלנות רפואית בגניקולוגיה, ישנה חשיבות למקרי רשלנות רפואית גם ברפואת שיניים.

עורך דין רשלנות רפואית מומלץ

רשלנות רפואית השתלות שיניים

שתלים הם תחליף מלאכותי לשיניים, המשמשים כדי למלא את מקומו של החסר, כמו במקרה של ריקבון השן, שחיקה, טיפול שורש שנכשל, מחלת חניכיים קשה ועוד. בשנים האחרונות חלה מגמה להחליף את השיניים התותבות והגשרים בשתלים דנטאליים חזקים ועמידים, המהווים פתרון קבוע לאובדן שיניים.

השתלים יכולים לשמש גם כתומכים לגשר שמחליף מספר שיניים חסרות, ולתמוך בכתר שמחליף שן חסרה. מטופלים רבים נמצאים מתאימים לטיפול בשתלים, יחד עם זאת, הם אינם נחוצים בכל מצב של שיניים חסרות, ובמקרים מסוימים כמו למשל, במקרה של שן אחורית חסרה, ניתן להסתדר גם ללא צורך בהשלמה.

ההליך הכירורגי מתבצע בהרדמה מקומית, ובמהלכו הרופא מבריג את השתל אל הלסת ומחדירו אל העצם לצורך בסיס יציב לבניית כתר. ככל הליך רפואי, ישנה חובת גילוי החלה על הרופא לפני הטיפול, וחובת שמירת סודיות.

במקרה של דחיית שתל עקב התפתחות דלקת או זיהום בחלל הפה, ניתן להוציא את השתל כדי לתת לעצם אפשרות להתרפא, ולאחר מכן מבוצע ניסיון נוסף להשתלה. במקרים נדירים שבהם השתל נסדק או נשבר יש צורך להוציאו ללא דיחוי, ולהחליף אותו בחדש.

שתל שלא מתוכנן היטב עלול לגרום להירדמות של השפה התחתונה. במהלך הניתוח הרופא יכול לפגוע בעצב שעובר בלסת התחתונה. כמו כן, השתלה לאנשים הלוקחים תרופות מסוימות, עלולה לגרום לסיבוך רציני בעצב, ואף מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לכישלון ההשתלה.

רשלנות רפואית השתלות שיניים

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

מאמרים נוספים..

רשלנות רפואית אסותא אשדוד

רשלנות רפואית אסותא

למרות הרמה הגבוהה של השירותים הרפואיים, רשלנות רפואית אסותא בהחלט יכולה להתרחש. ובמידה ונגרם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, זכותכם להגיש תביעת פיצויים כנגד בית החולים.

רשלנות רפואית תסמונת דאון

רשלנות רפואית תסמונת דאון

כאשר מדברים על רשלנות רפואית תסמונת דאון, זוהי בעצם רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון. והיא כמובן נמצאת תחת המטריה הגדולה של רשלנות רפואית בהריון ולידה.

שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין לעתים הולכים יחדיו, כלומר במקרים מסוימים מדובר בשיתוק בשיתוק מוחין אשר נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. אך עצם אבחנו של שיתוק מוחין

רשלנות רפואית פיברומיאלגיה

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

תביעות רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה אינן תביעות שכיחות בנוף התביעות הרפואיות, אך בהחלט ישנם מקרים בהם ישנו חשש לרשלנות רפואית באבחון המחלה והצדקה להגשת תביעת פיצויים

רשלנות רפואית דלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח עלולה לגרום לתוצאות לפגיעות קשות, ובכללן גם מותו של החולה. כמו בכל מחלה ובכל תחומי הרפואה, עלולים להיות כשלים שהם

רשלנות רפואית לוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה עלולים להוביל לסיבוכים רפואיים קשים, ואף לפטירתם של החולים. ובעקבות כך, אלו עשויות להיות עילות להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית לוקמיה. במאמר

רשלנות ניתוח בבית חולים

רשלנות ניתוח בבית חולים

בית החולים מחויב לביטחונכם האישי והרפואי. נקודה. בין אם מדובר בביקור רפואי בן כמה שעות ובין אם מדובר באשפוז קצר או ממושך. ולא משנה האם

תביעת רשלנות רפואית דוגמא 2

מקרים של רשלנות רפואית

מתלבטים לגבי תביעה על מקרים של רשלנות רפואית? מתי ניתן ואפשרי לתבוע? מתי זה נועד לכישלון? ובכלל איך להוציא את הפיצוי המגיע לכם לאחר שהצוות

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים מטפלים בכל התביעות הקשורות לרשלנות בהליכים רפואיים. לצערנו הרב ישנם מקרים בהם מתבצעות טעויות וכשלים שונים בהליך הרפואי, בעקבותיהן נגרם נזק

רשלנות רפואית תביעה

רשלנות רפואית תביעה

האם המקרה שלכם הוא מקרה של רשלנות רפואית? במידה וכן, כמה שנים לאחור ניתן לתבוע על רשלנות רפואית? מה עלות רשלנות רפואית תביעה, ומה הסיכויים

עורך דין רשלנות רפואית במרכז

עורך דין רשלנות רפואית במרכז

עורך דין רשלנות רפואית במרכז מעניק סיוע משפטי לכל מי שנפגע מרשלנות רפואית או חושש שנגרם לו נזק בגלל רשלנות רפואית.  טלפון לשיחה עכשיו נושא

ייצוג עורך דין רשלנות רפואית מומלץ

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין עורך דין רשלנות רפואית מומלץ מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן