רשלנות רפואית בגניקולוגיה

רשלנות רפואית בגניקולוגיה היא תחום-על המכיל מספר תחומי רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בניתוח קיסרי היא רק אחת ממגוון סוגי רשלנות רפואית בהריון, כמו גם רשלנות רפואית במעקב הריון. על פי רוב, הדרך להתמודד עם מרבית המקרים היא בהליך מורכב, אשר דורש מומחיות של עורך דין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בגניקולוגיה

ביקור אצל הגניקולוג/ית בשלב כזה או אחר של החיים, מהווה חלק בלתי נפרד מחייה של כל אישה, כאשר תחום הגניקולוגיה עוסק במערכת הרבייה הנשית ובמחלות השונות הקשורות אל איברי הרבייה הנשיים.

לעוסקים בתחום הגניקולוגיה התמחות כפולה גם ברפואת נשים וגם במיילדות, והם מסייעים בתהליך הלידה בבתי החולים במקרים בהם תהליך הלידה מסתבך מסיבות כאלו ואחרות. על כן, ישנן מקרים מגוונים של רשלנות רפואית בתחום, החל ממקרי רשלנות רפואית באבחון מחלות נשים ועד רשלנות במתן טיפול הולם.

בין יתר המצבים הרפואיים המטופלים על ידי העוסקים בענף הגניקולוגיה ניתן למצוא: סרטן ומחלות טרום סרטניות של איברי הרבייה, בעיות פוריות ועקרות בקרב האישה, זיהומים המתפתחים באיברים הנשיים (נרתיק, רחם וצוואר הרחם), טיפול בבעיות שונות הקשורות למחזור החודשי ועוד.

בדומה לכל התמחות כירורגית אחרת, גם העוסקים ברפואת נשים, ממקדים את הטיפול הגניקולוגי במתן טיפולים ו/או ניתוחים רפואיים שונים בהתאם לאופי הבעיה בה הם נדרשים לטפל, כאשר הניתוח הגניקולוגי מהווה חלק בלתי נפרד מתחום רפואת נשים.

רשלנות רפואית במעקב הריון

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון פוגעת לא רק בנשים רבות, אלא גם בילודים ותינוקות. ייתכן שבמקרה שלך ההתרשלות ארעה כשהרופא לא שם לב לסימני אזהרה או לא ביצע לך בדיקות שהיה עליך לעבור. לקבלת מענה משפטי מקצועי בתחום הרשלנות הרפואית בהריון, יש לפנות לעו”ד מנוסה בתחום.

חודשי ההיריון הם התקופה המאושרת והמשמחת ביותר עבור כל אישה – בין אם מדובר בהיריון ראשון, שני או שלישי. עם זאת, לעתים קרובות, עלולים להתרחש מצבים חמורים שישליכו ישירות על בריאות העובר ועל טיב ההיריון. המקרים הנפוצים ביותר של רשלנות בהריון כוללים, בין היתר:

  • אבחון מאוחר של הריון חוץ רחמי.
  • אבחון וטיפול מאוחר בסכרת הריון.
  • אבחון וטיפול מאוחר ברעלת הריון.
  • התייחסות לקויה למצוקה עוברית המופיעה במוניטור.
  • בחירה בשיטת יילוד שגויה.

לאחר פניה אל עורך דין רשלנות רפואית, עורך הדין יתייעץ עם המומחים הרלוונטיים על מנת לבדוק האם במקרה הספציפי שלכם ניתן לזהות חריגה מההתנהלות הנדרשת והמצופה מהצוות הרפואי. על כן, מומלץ לפנות לעורך הדין מוקדם ככל האפשר, על מנת שיוכל לבצע את הבדיקות בצורה טובה ויעילה.

רשלנות רפואית בגניקולוגיה

רשלנות רפואית במעקב הריון

רופאים המבצעים מעקב היריון לנשים אמורים לבדוק לעומק את תלונותיהן של המטופלות העלולות לאותת על קיומה של בעיה בהיריון. הציפייה היא כי הרופאים יבצעו מעקב רציף אחר התלונות ויבצע את כל הבדיקות הנדרשות בצורה הטובה ביותר ובזמן הנדרש.

לפעמים הרשלנות בהריון היא “רשלנות אדמיניסטרטיבית” ולא עניין רפואי “טהור”, כמו למשל במקרים של חוסר מעקב אחר תוצאות בדיקות שנעשו בהריון או אי מסירת מידע לאישה ההרה על קיומן של בדיקות שניתן לבצע במהלך ההריון כדי לוודא בריאות העובר.

במקרים בהם לא בוצע מעקב כנדרש אחר מצבה של היולדת או אחר מצבו של העובר וכתוצאה ישירה מכך נותר נזק, מומלץ לבחון את האפשרות להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון באמצעות עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

כחלק מחובת הזהירות של רופא נשים כלפי אישה הרה במסגרת מעקב ההריון, עליו ליידע המטופלת על בדיקות ההריון הקיימות – אלו המוצעות במסגרת סל השירותים הציבורי (החינמי) ואלו הניתנות לביצוע באופן פרטי (בתשלום).

רופא אשר לא מוסר למטופלת מידע מספק על הבדיקות השונות, עלול להיות מחויב בפיצויים בעילה של הפרת חובה חקוקה ורשלנות רפואית. במקרה של רשלנות רפואית בלידה, בהריון או במעקב הריון, רצוי להסתייע בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה.

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

תביעות רשלנות רפואית בלידה בכלל, ובניתוח קיסרי בפרט, עוסקות בטיפול ביולדת מרגע הגעתה לבית החולים ועד ללידה עצמה וכוללות את המעקב אחר היולדת, המעקב אחר מצבו של העובר, צורת היילוד, תזמון הלידה וכו’.

לידה וגינלית אפשרית אם התינוק נמצא תחת פיקוח ומצבו תקין לאורך הלידה. בדרך כלל, אם התינוק חווה מצוקה משמעותית, על הרופא המפקח להמליץ על ניתוח קיסרי. אי זיהוי מצוקה עוברית עלול להוביל לנזק מוחי פוטנציאלי לתינוק אשר עלול להיות בעל השלכות חמורות.

אין ספק כי לידה היא אחד מרגעי השיא, אליהם מחכים זוגות רבים. עם זאת, כאשר התהליך משתבש, ונוצרים נזקים כאלו ואחרים לאורך הלידה, יש לבחון את המצב היטב – ולמצות את זכויותיכם בהיבט המשפטי.

אם את חושדת שהנזק שנגרם לך או לילדך הינו תוצר של התנהלות רשלנית של הצוות הרפואי, פנו אלינו. משרדנו יבצע איסוף של החומר הרפואי, ינתח אותו, יתייעץ עם מיטב המומחים בארץ לצורך בחינת המקרה ולצורך קבלת החלטה מושכלת לעניין הגשת תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

מאמרים נוספים..

רשלנות רפואית תסמונת דאון

רשלנות רפואית תסמונת דאון

כאשר מדברים על רשלנות רפואית תסמונת דאון, זוהי בעצם רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון. והיא כמובן נמצאת תחת המטריה הגדולה של רשלנות רפואית בהריון ולידה.

שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין לעתים הולכים יחדיו, כלומר במקרים מסוימים מדובר בשיתוק בשיתוק מוחין אשר נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. אך עצם אבחנו של שיתוק מוחין

רשלנות רפואית פיברומיאלגיה

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

תביעות רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה אינן תביעות שכיחות בנוף התביעות הרפואיות, אך בהחלט ישנם מקרים בהם ישנו חשש לרשלנות רפואית באבחון המחלה והצדקה להגשת תביעת פיצויים

רשלנות רפואית דלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח עלולה לגרום לתוצאות לפגיעות קשות, ובכללן גם מותו של החולה. כמו בכל מחלה ובכל תחומי הרפואה, עלולים להיות כשלים שהם

רשלנות רפואית לוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה עלולים להוביל לסיבוכים רפואיים קשים, ואף לפטירתם של החולים. ובעקבות כך, אלו עשויות להיות עילות להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית לוקמיה. במאמר

רשלנות ניתוח בבית חולים

רשלנות ניתוח בבית חולים

בית החולים מחויב לביטחונכם האישי והרפואי. נקודה. בין אם מדובר בביקור רפואי בן כמה שעות ובין אם מדובר באשפוז קצר או ממושך. ולא משנה האם

תביעת רשלנות רפואית דוגמא 2

מקרים של רשלנות רפואית

מתלבטים לגבי תביעה על מקרים של רשלנות רפואית? מתי ניתן ואפשרי לתבוע? מתי זה נועד לכישלון? ובכלל איך להוציא את הפיצוי המגיע לכם לאחר שהצוות

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים מטפלים בכל התביעות הקשורות לרשלנות בהליכים רפואיים. לצערנו הרב ישנם מקרים בהם מתבצעות טעויות וכשלים שונים בהליך הרפואי, בעקבותיהן נגרם נזק

רשלנות רפואית תביעה

רשלנות רפואית תביעה

האם המקרה שלכם הוא מקרה של רשלנות רפואית? במידה וכן, כמה שנים לאחור ניתן לתבוע על רשלנות רפואית? מה עלות רשלנות רפואית תביעה, ומה הסיכויים

עורך דין רשלנות רפואית במרכז

עורך דין רשלנות רפואית במרכז

עורך דין רשלנות רפואית במרכז מעניק סיוע משפטי לכל מי שנפגע מרשלנות רפואית או חושש שנגרם לו נזק בגלל רשלנות רפואית.  טלפון לשיחה עכשיו נושא

חוק רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הן דבר מורכב מבחינה משפטית. במסגרתן נדרשת התנהלות מול גופים חזקים. כמו כן הוכחת הקשר בין הנזק להליך הרפואי שבוצע עלולה להיות

ייצוג רשלנות רפואית בגניקולוגיה

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין רשלנות רפואית בגניקולוגיה מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן