עורך דין משרד הביטחון בירושלים

מחלת שירות

עורך דין משרד הביטחון בירושלים מעניק לכם ייצוג במקרה שבו יש צורך בתביעות כנגד משרד הביטחון. מתביעת נכות ועד הגשת ערעור ל ועדה רפואית עליונה. במקרים רבים אנשי כוחות הביטחון נפגעים במהלך השירות. אלו יכולות להיות מגוון של מחלות ובעיות רפואיות אשר נגרמו בעקבות השירות הצבאי, אך הנושא מורכב למדי. ישנם מקרים של פציעות בפעילות אימונים או פעילות מבצעית, ישנות מחלות שירות וישנן תאונות בעלות מאפיינים של תאונות עבודה.

ההתנהלות מול משרד הביטחון עלולה להפוך לדבר מתיש וארוך, הכולל ועדות רפואיות אך חשוב להילחם על הזכויות שלכם. בעקבות שינוי חקיקה שנערכו בשנים האחרונות, לא כל מקרה מאפשר לתבוע את משרד הביטחון.

המקרים בהם ניתן לתבוע את משרד הביטחון הם:

  • מחלה או חבלה אשר אירעה בעת שירות סדיר, שירות מילואים, צבא קבע, משטרת ישראל, השב“ס, השב“כ או משמר הכנסת.
  • כאשר ניתן להוכיח את הקשר הסיבתי בין השירות הצבאי לבין המחלה/החבלה.

הכרה מצידו של משרד הביטחון היא בעלת משמעות רבה על חייכם. בהתאם לפציעה ואחוזי הנכות אתם זכאים לסיוע וטיפולים שונים, הטבות בארנונה, וגם פיצויים וקצבאות אשר יסייעו לכם להתמודד עם החבלה או המחלה. לצורך הגשת התביעה אתם זקוקים לעורך דין משרד הביטחון בירושלים.

מחלת שירות

תקנה 9

כאשר מדברים על תביעות נגד משרד הביטחון חשוב להיות מודעים לנושא של תקנה 9 העוסקת בנכות מוסבת. הפגיעה ממנה סובלים היא לא רק הפגיעה הראשונית שהוכרה על ידי משרד הביטחון. יתכנו פגיעות נוספות, העלולות להופיע בשלב מאוחר יותר, והן תוצאה של הפגיעה הראשונית. גם במקרים אלו ניתן לתבוע את משרד הביטחון ולהעלות את אחוזי הנכות.

לדוגמה חייל שאיבד את אחת הגפיים והוכר כנכה צה“ל, אך לאורך זמן נגרמה לו פגיעה אורתופדית כתוצאה ממאמץ יתר של האיבר שלא נפגע. במקרה כזה נדרש להוכיח את הקשר בין הפגיעה הראשונית לבין הפגיעה המשנית שהופיע לאחר מכן.

במקרה של נכות מוסבת יש להגיש בקשה לוועדה הרפואית שבאגף השיקום באזור המגורים. מומלץ כמובן לערוך את הבקשה בעזרתו של עורך דין משרד הביטחון בירושלים. יש לפרט בה את הנכות שכבר הוכרה בעבר על ידי משרד הביטחון ואת הפירוט של הפגיעה החדשה. לזה מתלווים כל המסמכים הרפואיים המוכיחים את הקשר בין שתי הנכויות.

אין התיישנות עבור תביעות נכות מוסבת. כל עוד ניתן להוכיח את הקשר הסיבתי יכולות לעבור עשרות שנים בין הנכות שהוכרה לבין הפגיעה הנוספת. אך אין זה אומר שיש לחכות, במידה ואובחנה הבעיה יש למהר ולהגיש את הבקשה.

תקנה 9

הגשת תביעה

על מנת להגיש תביעה יש למלא טופס בקשה להכרה בזכות (טופס הכרה נכה צה“ל). אל הטופס יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים, ובכללם לא רק מסמכים רפואיים. חשוב מאוד לצרף חוות דעת של רופא מומחה לצורך בחינת הקשר הסיבתי בין המחלה/החבלה לבין השירות הצבאי. לאחר הגשת התביעה אתם תוזמנו לוועדה רפואית הבוחנת את המקרה ומחליטה מהם אחוזי הנכות.

מחלת שירות

משרד הביטחון עורך הפרדה בין מחלת שירות לבין חבלת שירות. חבלת שירות היא חבלה שנגרמה בפעילות מבצעית או באימון או באירוע אחר שאופיו, מהותו ונסיבותיו מקורן בשירות הצבאי.

מחלת שירות היא מחלה בעלת מהות ונסיבות הייחודיים לשירות הצבאי. במסגרת רשימת המחלות המוכרות:

– מחלה כתוצאה מחשיפה לחומר מסוכן שקבע השר בצו, לקרינה מייננת או לקרינה אינפרא-אדומה.

– הדבקות במחלה כתוצאה מחשיפה לנוזלי גוף או מוצרי דם במסגרת טיפול רפואי בתנאי שדה.

– פגיעה באיברי שמיעה כתוצאה מאירועי רעש או מחשיפה לרעש, ובלבד שמקור הרעש הוא באמצעי לחימה.

– מחלה אחרת שקבע שר הביטחון בצו.

שימו לב כי גם תביעות פוסט טראומה נחשבות כפגיעה.

ועדה רפואית עליונה

הבקשות למשרד הביטחון נבחנות על ידי ועדה רפואית מחוזית. ועדה רפואית עליונה נועדה למקרים בהם מגישים ערעור. במידה והתביעה שלכם נדחתה עדיין קיימת האפשרות להגיש ערעור ולהופיע בפני הוועדה הרפואית העליונה. אך חשוב להגיע מוכנים ועם כל המסמכים הרפואיים. בטרם הופעה בפני ועדה רפואית עליונה חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה תביעות משרד הביטחון.

הוועדה הרפואית העליונה יכולה לדון בתביעות נכות ותביעות נכון לפי תקנה 9. בסמכותה לאשר, לשנות או לבטל החלטת של הוועדה המחוזית על פי השיקולים הרפואיים.

על פי החוק יש להגיש את הערעור תוך 45 יום מקבלת הודעת קצין התגמולים לגבי החלטות הועדה המחוזית. קיימת גם אפשרות לקבל ארכת זמן, אך הדבר דורש נימוקים.

ועדה רפואית עליונה

עורך דין משרד הביטחון בירושלים

נפגעתם במהלך השירות? סובלים מנכות מוסבת או מחלת שירות? על פי החוק מגיעות לכם זכויות. אך על מנת לממש את הזכויות יש להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון. על מנת לממש את מלוא הזכויות חשוב להיעזר בעורך דין משרד הביטחון אשר יסייע לכם בהליכים והכנת התיק הרפואי.

לא כל עורך דין מנוסה בתביעות נגד משרד הביטחון. יש צורך ב עו”ד דין נכי צה“ל המכיר את החקיקה בנושא ופסקי הדין. יש לבחור בקפידה את עורך הדין אשר ייצג אתכם עד לקבלת הכרה מול קצין התגמולים ומרד הביטחון. אם נפגעתם מגיעים לכם הפיצויים ההולמים.

זקוקים לעזרה בתביעות כנגד משרד הביטחון? אתם מוזמנים לפנות למשרדינו ולקבל ייעוץ אישי וליווי מלא. עורך דין אילן בנימיני מומחה לתחום תביעות נגד משרד הביטחון וייצוג של נכי צה“ל.

עורך דין משרד הביטחון בירושלים

כתובת משרדינו בגוגל מפות

מאמרים נוספים..

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב מעניק ייצוג משפטי לנכי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון אשר חווים הרעה בריאותית בפגימה ממנה הם סובלים. החמרת מצב במשרד הביטחון מתייחסת

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון הוא בעל התפקיד באגף השיקום אליו מגישים תביעות על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום. אלו הן יכולות להיות תביעות להכרה במחלות

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

לתבוע את משרד הביטחון

לתבוע את משרד הביטחון, במה זה כרוך, כיצד מתבצע הליך תביעה למשרד הביטחון ולמה חשוב עורך דין לייצוג נכי צה“ל? במאמר זה ננסה לענות על

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה מול משרד הביטחון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי, זכותכם להגיש תביעה מול משרד הביטחון ולזכות בפיצויים. תביעות נגד משרד הביטחון דורשות היכרות עם חוק הנכים תגמולים ושיקום, הכרות עם

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

בואו נבין את הרקע להגשת ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון; לעתים מתרחשות פציעות, או מחלות שירות, במהלך השירות בצה“ל או שירות באחת מזרועות הביטחון האחרות.

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון מעניק לחיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון השונים ייצוג בכל סוגי תביעות משרד הביטחון. בעזרת הסיוע המשפטי תוכלו להתגבר על

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון מוכר על ידי רבים בשם עורך דין נכי צה“ל, זאת בשל העזרה המשפטית הרבה שהוא מעניק לנכי צה“ל לצורך מימוש

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון מוגשת במקרים של פציעה בצה“ל. לצערנו הרב בעת השירות הצבאי חיילים עשויים להיפצע בפציעות היוצרות מוגבלויות ונכויות. ובמידה וזה התרחש הם

סעיף 35 לחוק הנכים

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

עורך דין משרד הביטחון בחיפה עומד לשירותם של אנשי כוחות הביטחון בתביעות נגד משרד הביטחון. טלפון לשיחה עכשיו למרבה הצער, במהלך השירות הביטחוני לעתים מתרחשות

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון עומד לשירותם של כל אלו אשר נפגעו במהלך שירותים הצבאי וזקוקים למי שילחם על זכויותיהם.  טלפון לשיחה עכשיו במהלך השירות

טופס הכרה נכה צהל

עורך דין תביעות משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון מעניק לכם ייצוג בתביעות פיצויים כנגד משרד הביטחון ומלווה אתכם בכל ההליך המורכב. הליך אשר עשוי לכלול ועדות רפואיות והרבה

ייצוג עורך דין משרד הביטחון בירושלים

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין עורך דין משרד הביטחון בירושלים  מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן