הליך תביעה למשרד הביטחון

הליך תביעה למשרד הביטחון

חיילים בשירות סדיר ואנשי קבע עשויים לסבול מפציעות ומחלות שירות, ןבהתאם לכך לפתוח ב הליך תביעה למשרד הביטחון. זהו הליך מורכב הדורש עזרה של עורך דין מומחה לתביעות משרד הביטחון. ולא רק חיילי צה“ל נכנסים לקטגוריה זו, אלא כל כוחות הביטחון והשיטור. אלו יכולים להיות גם שוטרים, אנשי שב“כ, משמר הכנסות וכו.

במהלך השירות הביטחוני עלולות להתרחש תאונות ומחלות שונות. לפעמים הן קשורות באופן ישיר לשירות (מחלת שירות) ולפעמים אלו פציעות או מחלות אשר התרחשו בזמן השירות אך אינן קשורות באופן ישיר לשירות. בעבר היה מספיק שהמחלה או הפציעה תתרחש בתקופת השירות, אך היום המצב קצת יותר מורכב. כיום ישנו חוק חדש – חוק הנכים תגמולים ושיקום. על פי החוק החדש, עבור משרתי הקבע, ישנה הפרדה בין פציעות ומחלות שהתרחשו בעת השירות, לבין אלו שהן תוצאה ישירה של פעילות ייחודית האופיינית לצבא.

למשל במידה ונפצעתם במהלך פעילות מבצעית וסובלים מבעיה של טראומה בצבא (לצורך הדוגמה) ניתן לקבל הכרה כנכי צה“ל. אך במידה ואתם עוסקים בעבודה משרדית ולפציעה שלכם יש מאפיינים של תאונת עבודה, לא תוכרו כנכי צה“ל. במקרה זה אין מגישים תביעה כנגד משרד הביטחון אלא פותחים בהליכים אזרחיים מול הביטוח הלאומי.

הליך תביעה למשרד הביטחון

מחלת שירות

לפני שנפרט על הליך תביעה למשרד הביטחון, חשוב להבין שני מושגים – מחלת שירות וחבלת שירות.

כיום החוק מגדיר במפורש מהי מחלת שירות. זוהי יכולה להיות כל אחת מהפגיעות שמייד נפרד, ובלבד שהיא תוצאה של אירוע שאופיו, מהותו ונסיבותיו הם ייחודיים לשירות הצבאי, או תנאי השירות הייחודיים:

(1) מחלה כתוצאה מחשיפה לחומר מסוכן שקבע שר הביטחון בצו, לקרינה מייננת או לקרינה אינפרא-אדומה;
(2) הידבקות במחלה כתוצאה מחשיפה למוצרי דם ונוזלי גוף במסגרת טפול רפואי בתנאי שדה;
(3) פגיעה באיברי השמיעה כתוצאה מאירועי רעש או מחשיפה לרעש, ובלבד שמקור הרעש או באמצעי לחימה;
(4) מחלה אחרת שקבע שר הביטחון, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, בצו, בתנאים ובנסיבות שקבע כאמור.

חבלת שירות היא חבלה אשר נגרמה בפעילות מבצעית או באימון לפעילות, או באירוע אחר שאופיו, מהותו ונסיבותיו ייחודיים לשירות הצבאי.

מחלת שירות

טראומה בצבא

לא כל פגיעה היא חבלה או מחלה פיזית, ישנם גם מקרים קשים של פוסט טראומה כתוצאה מהשירות הצבאי. גם מקרים אלו מצדיקים הגשת תביעה וניתן לזכות בטיפולים, הטבות ופיצויים. אך זהו עשוי להיות תהליך ארוך ומסובך.

פוסט טראומה יכולה להיות תוצאה של לחץ, יחס מזלזל, ניצול מיני, תנאי שירות, חשיפה למראות קשים, תוצאה של פעילות מבצעית ועוד.

טראומה בצבא

הליך תביעה למשרד הביטחון

במקרים רבים החוק החדש סוגר את הדלת בפני אנשי הקבע והם אינם יכולים לתבוע את משרד הביטחון. במקום זאת הם מתבקשים לתבוע את הביטוח הלאומי. אך כדאי להיות מודעים לכך שעדיין עומדת בפניהם האפשרות להגיש תביעת נזיקין אזרחית כנגד המדינה. לכן כדאי תמיד להתייעץ עם עורך דין רשלנות.

במידה והוחלט לתבוע את משרד הביטחון יש לעשות את הדברים הבאים:

יש למלא טופס הכרה נכה צהל (טופס בקשה להכרה בזכות).
יש לצרף לבקשה את כל המסמכים הרלוונטיים, גם מסמכים שאינם רפואיים במידה והם רלוונטיים למקרה. אל דאגה, עו“ד מומחה לתביעות משרד הביטחון ינחה אתכם במדויק.
בדיקה וחוות דעת של רופא מומחה הבוחן את הקשר הסיבתי בין המחלה או החבלה לבין השירות הצבאי.
התייצבות בפני ועדה רפואית אשר תפקידה לקבוע את אחוזי הנכות.
קבלת ההחלטה על ידי קצין התגמולים.

נשמע קל ופשוט, אך כמובן שלא – הליך תביעה למשרד הביטחון הוא הליך מורכב. עוד לפני שממלאים טופס הכרה נכה צהל, על עורך הדין לבדוק את כל הנסיבות ולראות מהן הזכויות המגיעות לכם על פי החוק ולהחליט על אסטרטגיית הפעולה. בדרך ישנם קשיים בירוקרטיים שונים ואפילו קושי בהוכחת הקשר הסיבתי.

טופס הכרה נכה צהל

לצורך הגשת תביעות נגש משרד הביטחון יש למלא את הטפסים המתאימים. את הטפסים ניתן להוריד מאתר אגף השיקום במשרד הביטחון. ישנו טופס נפרד לצורך תביעת בגין מחלת שירות או חבלת שירות. עורך הדין ינחה אתכם לגבי הטפסים הנכונים ואופן מילוי הטפסים.

טופס הכרה נכה צהל

עורך דין מומחה לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין נכי צהל מלווה את לקוחותיו בכל ההליכים הקשורים לפציעות ומחלות כתוצאה מהשירות הצבאי, מ טראומה בצבע ועד לפציעות פיזיות. עורך הדין ינחה אתכם בכך התהליך של מילוי טופס הכרה נכה צהל וכל מה שקשור להליך התביעה, תביעת פוליסת סיעוד ועוד.  כמו כן תוכלו לקבל סיוע במידה והגשתם בעבר תביעה והיא נדחתה. גם במקרים אלו יש מה לעשות.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית אילן בנימיני מעניק לכם סיוע בכל ההליכים. ההחלטות שיתקבלו ישפיעו על מהלך חייכם. אם אתם סובלים מפציעה יש לכך השפעה על כל מהלך חייכם ולכן יש להילחם על מה שמגיע לכם.

 

מאמרים נוספים..

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב מעניק ייצוג משפטי לנכי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון אשר חווים הרעה בריאותית בפגימה ממנה הם סובלים. החמרת מצב במשרד הביטחון מתייחסת

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון הוא בעל התפקיד באגף השיקום אליו מגישים תביעות על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום. אלו הן יכולות להיות תביעות להכרה במחלות

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

לתבוע את משרד הביטחון

לתבוע את משרד הביטחון, במה זה כרוך, כיצד מתבצע הליך תביעה למשרד הביטחון ולמה חשוב עורך דין לייצוג נכי צה“ל? במאמר זה ננסה לענות על

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה מול משרד הביטחון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי, זכותכם להגיש תביעה מול משרד הביטחון ולזכות בפיצויים. תביעות נגד משרד הביטחון דורשות היכרות עם חוק הנכים תגמולים ושיקום, הכרות עם

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

בואו נבין את הרקע להגשת ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון; לעתים מתרחשות פציעות, או מחלות שירות, במהלך השירות בצה“ל או שירות באחת מזרועות הביטחון האחרות.

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון מעניק לחיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון השונים ייצוג בכל סוגי תביעות משרד הביטחון. בעזרת הסיוע המשפטי תוכלו להתגבר על

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון מוכר על ידי רבים בשם עורך דין נכי צה“ל, זאת בשל העזרה המשפטית הרבה שהוא מעניק לנכי צה“ל לצורך מימוש

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון מוגשת במקרים של פציעה בצה“ל. לצערנו הרב בעת השירות הצבאי חיילים עשויים להיפצע בפציעות היוצרות מוגבלויות ונכויות. ובמידה וזה התרחש הם

סעיף 35 לחוק הנכים

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

עורך דין משרד הביטחון בחיפה עומד לשירותם של אנשי כוחות הביטחון בתביעות נגד משרד הביטחון. טלפון לשיחה עכשיו למרבה הצער, במהלך השירות הביטחוני לעתים מתרחשות

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון עומד לשירותם של כל אלו אשר נפגעו במהלך שירותים הצבאי וזקוקים למי שילחם על זכויותיהם.  טלפון לשיחה עכשיו במהלך השירות

טופס הכרה נכה צהל

עורך דין תביעות משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון מעניק לכם ייצוג בתביעות פיצויים כנגד משרד הביטחון ומלווה אתכם בכל ההליך המורכב. הליך אשר עשוי לכלול ועדות רפואיות והרבה

ייצוג הליך תביעה למשרד הביטחון

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין הליך תביעה למשרד הביטחון מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן