תביעה מול משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי, זכותכם להגיש תביעה מול משרד הביטחון ולזכות בפיצויים. תביעות נגד משרד הביטחון דורשות היכרות עם חוק הנכים תגמולים ושיקום, הכרות עם המערכת הצבאית וגם ידע רפואי. זוהי התנהלות נגד מערכת בירוקרטית קשוחה, וחשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין נגד משרד הביטחון הביטחון המביא איתו את הידע המשפטי.

במאמר זה נתאר בקצרה את ההליך של הגשת תביעה מול משרד הביטחון, ונתייחס גם למקרה של תביעות החמרת מצב ונכות מוסבת. המידע מובא בפניכם לצורך ידע כללי, ואין הוא מהווה תחליף לייעוץ פרטני עם עורך דין נכי צה“ל מומלץ.

מי זכאי להגיש תביעות נגד משרד הביטחון?

כל אנשי זרועות הביטחון שנפגעו במהלך מילוי תפקידם רשאים להגיש תביעת פיצויים כנגד משרד הביטחון. אלו יכולים להיות חיילים בשירות חובה, חיילי מילואים ואנשי קבע. אך גם אנשי כוחות הביטחון האחרים, כמו השב“כ, המוסד, משמר הכנסת וכל גופי הביטחון האחרים.

אחת השאלות ששואלים אותנו היא מה קורה במקרה של חיילים שנפגעו במהלך החופשה שלהם. ובכן, גם חיילים שנפגעו במהלך חופשה מאושרת זכאים לתבוע את משרד הביטחון.

שימו לב, בעקבות תיקון בחוק, מאז 27.4.2017, אנשי כוחות הביטחון המשרתים בשב“כ ומוסד, אשר נפגעו שלא במהלך פעילות מבצעית או אימון לשירות מבצעי – עליהם להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

ניתן לתבוע את משרד הביטחון בגין פגיעות פיזיות וגם פגיעות נפשיות.

במידה והתביעה תאושר, הנפגעים יזכו באחוזי נכות, הנקבעים לפי חומרת הפגיעה והשפעתה על חייו של הנפגע. אחוזי הנכות יזכו את הנפגעים בפיצויים, קצבאות חודשיות, טיפול רפואי ושיקום, והטבות שונות המקלות על חיילי צה“ל ונפגעי כוחות הביטחון בהמשך חייהם.

על מנת לקבל הכרה כנכי צה“ל יש להוכיח קשר סיבתי בין השירות הצבאי, לבין הפגיעה/מחלה.

עורך דין נגד משרד הביטחון

תביעה מול משרד הביטחון

אז השאלה היא איך תובעים את משרד הביטחון. אנו מזכירים לכם שזהו תיאור כללי של ההליך, אך חשוב לעשות זאת בעזרתו של עורך דין נגד משרד הביטחון.

השלב הראשון הוא הגשת בקשה להכרה בנכות. את הבקשה יש להגיש לקצין התגמולים, ולאחר הגשת הבקשה יתחיל תהליך בדיקה הבוחן האם התביעה עונה על תנאי הזכאות הקבועים בחוק.

את הבקשה להכרה בנכות ניתן להגיש באמצעות טופס דיגיטלי או באופן ידני באמצעות טופס להכרה בחבלה ופוסט טראומה או טופס להכרה במחלה בעקבות תנאי שירות.
מלבד מילוי הטופס, חשוב להגיש את כל המסמכים הדרושים. ואלו וכללים מסמכים רפואיים, תיק רופאי מקופת חולים, מסמכי ביטוח לאומי במידה והוגשה תביעת נכות כללית, נכות מעבודה או נפגעי פעולות איבה. במידה והפגיעה הייתה בעקבות תאונת דרכים, יש לצרף רישיון נהיגה, ביטוח חובה ודו“ח משטרה.

במסגרת הגשת התביעה יש לפרט את כל נסיבות הפגיעה ועדים לאירוע. במידה וזו מחלה בעקבות תנאי שירות, יש לפרט את תנאי השירות.

שימו לב כי ישנם מקרים בהם הנפגע נזקק לטיפול רפואי במהלך השלב הנוכחי (אשר עשוי להיות ארוך). במקרים שכאלו יש להגיש בקשה לטיפול רפואי לקצין התגמולים ומשרד הביטחון יישא בעלויות הטיפול עד לסיום ההליכים.

אגם השיקום יבדוק את הבקשה וייבחן האם הפגיעה נגרמה במהלך השירות ובעקבות השירות. יתכן כי הנפגע יופנה למומחה רפואי לצורך גיבוש חוות דעת רפואית.

במידה וקצין התגמולים ימצא כי הפגיעה עונה על תנאי הזכאות, הנפגע יעבור לשלב הבא והוא הוועדה הרפואית.

וועדה רפואית משרד הביטחון

הופעה בפני הוועדה הרפואית היא לאחר שקצין התגמולים הכיר בתביעה. תפקידה של הוועדה הרפואית היא לקבוע את אחוזי הנכות. זהו שלב חשוב מאוד בעת הגשת תביעה מול משרד הביטחון. לאחוזי הנכות ישנה השפעה ישירה על הפיצויים שיקבל הנפגע. הוועדה הרפואית תבחן את השפעת הפגיעה על חייו של הנפגע. חשוב להגיע מוכנים ויש להתייעץ עם עורך דין נגד משרד הביטחון בטרם ההופעה בפני הוועדה.

נכה שדרגת נכותו הינה בין 1% -10% (לא כולל) אינו מקבל תגמול כספי. בין 10% ל 19% ישנו מענק חד פעמי. והחל מ 20% נכות ישנה זכאות לקצבה חודשית.

במידה ונראה כי החלטת הוועדה הרפואית אינה משקפת את מצבכם האמתי, ניתן להגיש ערעור על ועדה רפואית עליונה.

תביעות החמרות מצב

תביעות החמרת מצב

ישנם מקרים רבים בהם בחלוף השנים חלה החמרה במצבו הרפואי של הנפגע. למשל אם הנפגע סבל מפציעה קשה בברך, ובמהלך השנים היא החריפה וגרמה לפגיעה נוספת ביכולת התפקוד שלו. במקרים אלו ניתן להגיש תביעות החמרת מצב.

הדגש הגדול בתביעת החמרת מצב הוא שהחמרת המצב אכן נוגעת לנכות קיימת שכבר הוכרה בעבר על ידי קצין התגמולים. חייב להיות קשר נסיבתי בין הנכות המוכרת, לבין ההחמרה במצב. ישנם מקרים בהם ישנה נכות חדשה, שהיא תוצאה של הנכות המוכרת – זהו מקרה של נכות מוסבת.

תביעות החמרות מצב ניתן להגיש רק לאחר 6 חודשים ממועד קיומה של הועדה הרפואית האחרונה.

גם במקרה זה חשוב להתייעץ עם עו“ד לייצוג נכי צה“ל. עליכם להיות מודעים לכך כי הוועדה הרפואית רשאית לדון מחדש גם לגבי זכויות שכבר הוכרו בעבר – כלומר אתם עלולים לסיים עם פחות אחוזי נכות.

נכות מוסבת

נכות מוסבת, כפי שהיא מוגדרת בתקנה 9 לחוק הנכים, היא נכות המתפתחת עקב טיפול או התמודדות עם נכות קיימת, ולכן היא קשורה בנכות הקיימת בקשר רפואי בלתי אמצעי. לצורך הדוגמה, חייל שסבל מפגיעה ברגל ימין, וכתוצאה מהנכות שנגרמה לו הפעיל יותר לחץ על ברך שמאל, עד שהופיעה פגיעה גם בה. גם במקרים אלו ניתן שוב לתבוע את אגף השיקום.

תביעה מול משרד הביטחון

עורך דין נגד משרד הביטחון

לצערנו שירות בכוחות הביטחון מביא איתו סיכונים רבים. חיילים רבים נפצעים במהלך פעילות מבצעית, אימונים וביתר הפעילויות במהלך השירות. וכאשר הם מצפים כי המדינה שלמענה לחמו תעמוד לצידם, בפועל הם מוצאים את עצמם מתנהלים מול מערכת בירוקרטית הגורמת לתסכול רב. מסיבה זו חשוב לפנות אל עורך דין מומחה לתביעות משרד הביטחון.

הוראות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בגוגל מפות

תביעה מול משרד הביטחוןעורך דין נגד משרד הביטחון תביעות החמרות מצב

מאמרים נוספים..

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב

עורך דין החמרת מצב מעניק ייצוג משפטי לנכי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון אשר חווים הרעה בריאותית בפגימה ממנה הם סובלים. החמרת מצב במשרד הביטחון מתייחסת

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון הוא בעל התפקיד באגף השיקום אליו מגישים תביעות על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום. אלו הן יכולות להיות תביעות להכרה במחלות

תביעה נגד משרד הביטחון התיישנות

לתבוע את משרד הביטחון

לתבוע את משרד הביטחון, במה זה כרוך, כיצד מתבצע הליך תביעה למשרד הביטחון ולמה חשוב עורך דין לייצוג נכי צה“ל? במאמר זה ננסה לענות על

תשובות ועדה רפואית משרד הביטחון

ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון

בואו נבין את הרקע להגשת ערעור על ועדה רפואית משרד הביטחון; לעתים מתרחשות פציעות, או מחלות שירות, במהלך השירות בצה“ל או שירות באחת מזרועות הביטחון האחרות.

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון מעניק לחיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון השונים ייצוג בכל סוגי תביעות משרד הביטחון. בעזרת הסיוע המשפטי תוכלו להתגבר על

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון

עורך דין לתביעות משרד הביטחון מוכר על ידי רבים בשם עורך דין נכי צה“ל, זאת בשל העזרה המשפטית הרבה שהוא מעניק לנכי צה“ל לצורך מימוש

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעה נגד משרד הביטחון מוגשת במקרים של פציעה בצה“ל. לצערנו הרב בעת השירות הצבאי חיילים עשויים להיפצע בפציעות היוצרות מוגבלויות ונכויות. ובמידה וזה התרחש הם

סעיף 35 לחוק הנכים

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

עורך דין משרד הביטחון בחיפה עומד לשירותם של אנשי כוחות הביטחון בתביעות נגד משרד הביטחון. טלפון לשיחה עכשיו למרבה הצער, במהלך השירות הביטחוני לעתים מתרחשות

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון עומד לשירותם של כל אלו אשר נפגעו במהלך שירותים הצבאי וזקוקים למי שילחם על זכויותיהם.  טלפון לשיחה עכשיו במהלך השירות

טופס הכרה נכה צהל

עורך דין תביעות משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון מעניק לכם ייצוג בתביעות פיצויים כנגד משרד הביטחון ומלווה אתכם בכל ההליך המורכב. הליך אשר עשוי לכלול ועדות רפואיות והרבה

מחלת שירות

עורך דין משרד הביטחון בירושלים

עורך דין משרד הביטחון בירושלים מעניק לכם ייצוג במקרה שבו יש צורך בתביעות כנגד משרד הביטחון. מתביעת נכות ועד הגשת ערעור ל ועדה רפואית עליונה.

ייצוג תביעה מול משרד הביטחון

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין תביעה מול משרד הביטחון מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן