תביעה נגד העירייה בשל נזקי גוף

תביעה נגד העירייה

הצדקה של תביעה נגד העירייה על מפגע ברחוב היא נושא טעון במחלוקת, אך יש תביעות נגד עיריות שבהם צדקת הנפגע היא ברורה וחד משמעית.

עו”ד אילן בנימיני מקבל פניות בנושא נזקי גוף בלבד בשל מפגעי עירייה. נא לא לשלוח פניות בנושאים שונים שאינם קשורים לנזקי גוף.

קראו בהרחבה על תביעות נגד העירייה:

הוויכוח שעלול להכשיל תביעה נגד העירייה

כאשר אדם כלשהו נפגע ברחוב הוא יכול להגיש תביעה נגד העירייה בגין רשלנות ציבורית וכן אם מדובר בפגיעה רפואית ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית תל אביב. אולם צריך לנקוט משנה זהירות, שכן אם מגישים תביעה נגד העירייה באופן לא מקצועי, אם על ידי עורך דין משרד הביטחון חסר ניסיון ואם באופן עצמאי, קרוב לוודאי שהעירייה תצא זכאית. הסיבה היא – וויכוח עקרוני בפרשנות משפטית. ברקע עומדת שאלה עקרונית: מי אשם בפגיעה של אדם כתוצאה מנפילה וכדומה במרחב הציבורי. יש משפטנים הטוענים כי הנפגע אשם היות והיה עליו לגלות ערנות ושימת לב למפגעים העלולים להיות ברחוב, מצד שני ישנם משפטנים הטוענים כי העירייה או הרשות המוניציפאלית שהמרחב הוא תחת סמכותה, היא האחראית הבלעדית לתיקון מפגעים ברחוב. לטענתם של המצדדים בטיעון השני, תפקיד העירייה הוא למנוע מכשול מעוברי אורח, לתחזק תדיר את המרחב הציבורי, לתגבר הצבת שלטים או להסב את תשומת ליבם של העוברים ושבים במקומות המועדים לנפילות או פגיעות אחרות וכן להפעיל ניידת פיקוח עירוני שתפקח על מילוי כל הדרישות הנ”ל. ככל שאיננה משתמשת בכלים הרבים העומדים לרשותה היא חשופה לתביעה נגד העירייה.

תביעה נגד עירייה
תביעה נגד עירייה? אל תחששו!

כיצד בכל זאת מנצחים תביעות נגד עיריות

בהתאם לנאמר לעיל, יש תביעות נגד עיריות שהעירייה זכתה בהם ומנגד ישנם תביעות נגד עיריות שהתובע זכה בהם. לכן בתביעות שכאלה צריך להיות מיוצג על ידי עורך דין לתביעת עירייה בעל ניסיון בתחום זה. אבל ניתן לכם כאן טיפים בחינם כיצד תדעו אם המקרה יכול יעבור את הביקורת המשפטית אם לאו. בשלושת המקרים הבאים קרוב לוודאי שאתם תזכו בתביעה:

  1. המפגע הוא במיקום מרכזי, כך שהעירייה אינה יכולה לטעון שלא ידעה על המפגע.
  2. יש עדים לתאונה וגם לעובדה שהמפגע הוא מן הסוג שלא ניתן לראות או לצפות מרחוק, במיוחד אם מדובר בעדים מהימנים שיסכימו לבוא להעיד בבית המשפט לטובתכם.
  3. שהבעיה היא מהותית (מדרכה שבורה, אספלט סדוק, פח זבל שלא הונח במקומו וכדומה).

בתביעות נגד עיריות המכילות את הטענות הנ”ל גם עורכי דין ממולחים של העירייה יתקשו להתמודד עם הטיעונים. המקרים המובהקים שמקיימים את הטענות הנ”ל הם נפילה במדרכה שבורה או סדוקה ברחוב מרכזי בעיר.

תביעות נגד עיריות
מנוסים בהגשת תביעות נגד עיריות

מה עלול להפחית פיצוי של תביעות נגד העירייה

גובה הפיצויים על תביעות נגד העירייה הם בסכומים שנקבעו בדיני נזיקין בדומה לפיצויים על רשלנות רפואית לניתוח מעקפים. ובסיום המאמר כמה הערות חשובות על תביעות נגד העירייה. א. גם אם הסיכויים לזכות בתביעה הם קלושים או שתבעתם והפסדתם נסו לחשוב על דרכים נוספות לקבלת פיצויים. כגון: אם הפציעה הייתה בדרך לעבודה או מהעבודה, או שיש לזה קשר כלשהו למקום העבודה נסו לתבוע את המוסד לביטוח לאומי על תאונת עבודה. או חשבו על דרך יצירתית אחרת שיכולה לפצות אתכם על עוגמת הנפש וההוצאות הרפואיות. אנו נשמח לעזור לכם בעניינים אלו. ב. הערה נוספת לגבי תביעות נגד העירייה: גם אם נפסק שהעירייה אחראית על המחדל שגרם לפציעתכם, לעתים יפחית בית המשפט סכום כסף ניכר מהפיצויים עקב ‘אשם תורם’ שלכם, כלומר בית המשפט יטיל עליכם חלק מהאשם, זה קורה אם למשל יתברר שרצתם ואילולא הריצה הפגיעה הייתה יכולה להיות פחות חמורה, או למשל, שהנפילה נגרמה עקב כך שנעלתם נעלי עקב גבוהים ובלתי יציבים. כשאנחנו מייצגים בתיקים אלו אנו יודעים להתמודד גם עם טענות אלו ולנסות למזער נזקים ככל הניתן.

תביעות נגד העירייה
תביעות נגד העירייה? אל תתחילו לפני שתתייעצו!

מאמרים נוספים..

פיצוי על נפילה ברחוב

פיצוי על נפילה ברחוב

מקרה שהגיע אלינו רק לאחרונה: אישה כבת 60 נפלה בסמטה צרה ברחוב ללא מדרכה, האישה פנתה אלינו וסיפרה: “בדיוק חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה וזה

פיצוי נפילה בעבודה

פיצוי נפילה בעבודה

אם נפלתם בעבודה, החלקתם, או שנחבלתם מחפץ שנפל, או נפצעתם בתאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה אתם עשויים להיות זכאים לדמי פיצוי נפילה בעבודה. תאונות

ערעור לוועדה רפואית

ערעור לוועדה רפואית

איך מגישים ערעור לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי וכן לוועדה רפואית עליונה של משרד הביטחון, איך נבטח את הלקוח מפני הורדת אחוזי נכות על

תביעת עירייה על נפילה

תביעת עירייה על נפילה

תביעת עירייה על נפילה או כל סוג של תביעת עירייה צריך לעשות בשום שכל ובתבונה כי תביעת נזיקין של עירייה יכולה להסתיים בהפסד צורם ומצד

נקע בקרסול נכות

נקע בקרסול נכות

נקע בקרסול נכות, או נכות בקרסול כתוצאה משבר וכן נכות זמנית שבר בקרסול. ניסינו לעשות קצת סדר במושגים וכן להסביר באופן כללי כיצד קובעים נכות

ייצוג תביעה נגד העירייה בשל נזקי גוף

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין תביעה נגד העירייה בשל נזקי גוף מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן