רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין לעתים הולכים יחדיו, כלומר במקרים מסוימים מדובר בשיתוק בשיתוק מוחין אשר נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. אך עצם אבחנו של שיתוק מוחין הוא אינו הוכחה לרשלנות רפואית. היכולות הרפואיות, מתקדמות ככל שיהיו אינן יכולות למנוע כל מקרה.

במאמר זה נסקור את הנושא ונביא דוגמאות למקרים של שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית.

רשלנות שיתוק מוחין

רשלנות שיתוק מוחין

ב 3.5 לידות מתוך כל 1000 לידות (בממוצע) ישנו שיתוק מוחין, כאשר ישנה שכיחות גדולה יותר אצל זכרים.
הרפואה מגדירה את שיתוק המוחין כהפרעת תנועה יציבה וקבועה אשר נגרמה כתוצאה מפגיעה מוחית. ואם נדייק, זוהי פגיעה מוחית שאינה פרוגרסיבית. הפגיעה מתחוללת אצל תינוקות, והיא יכולה להיות תוצאה של אירועים שהתרחשו במהלך ההיריון, הלידה או אחריה.

שיתוק מוחין יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות של פגיעה בתפקודים המוטוריים, כאשר שיתוק הגפיים הוא אחת התופעות השכיחות. אך לצד הפגיעות המוטוריות ישנן גם פגיעות נוספות הכוללות פגיעה בזיכרון, פגיעה בראייה ושמיעה ויכולת הלמידה.

אחת השאלות שלכם בתור הורים היא מה בעצם גורם לשיתוק מוחין? אחת הסיבות הידועות היא מחסור זמני בהספקת החמצן למוח, דבר שיכול להתרחש בעת הלידה. אך ישנן גם סיבות נוספות הפוגעות במוח והן יכולות להיות זיהומים אימהיים (למשל אדמת), לחץ דם נמוך, לידת פגים, דימום מוחי, חבלות ראש ואף שימוש בסמים אסורים (קוקאין) במהלך ההיריון.

ועכשיו מה לגבי רשלנות רפואית ושיתוק מוחין? מתי זהו שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית, ומתי לא.

שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית

 

הפגיעה הגורמת לשיתוק מוחין יכולה להתרחש בשלבים שונים של ההיריון, הלידה ולאחר הלידה. כפי שכבר אמרנו, לא כל מקרה של שיתוק מוחין הוא תוצאה של רשלנות. אך מנגד, ישנם גם מקרים מובהקים של שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית.

חלק מהמקרים נכנסים תחת הקטגוריה של רשלנות רפואית בזמן ההיריון והלידה. הריון ולידה הם אמנם תהליכים טבעיים, אך איננו יכולים להתעלם מכך שיש בהם גם סיכונים. בתקופת ההיריון נדרשת אחריות רבה גם מהאם, וגם מהרופא המלווה את ההיריון.

על הרופאים לבצע את כל הבדיקות בהתאם לתקנות של משרד הבריאות וקופת החולים, ולזהות כל מצב של מצוקה אשר יכול לגרום לנזק לתינוק (וגם לאם). ישנם מקרים מסוימים המוגדרים כהיריון בסיכון, ועבור מקרים אלו ישנן תקנות מחמירות יותר.

בהערת שוליים נציין כי ישנן אינספור בעיות רפואיות העלולות להתגלות או להתרחש במהלך ההיריון והלידה. חלקן גם תוצאה של הגנטיקה, ועלולות להביא למצבים של לידה בעוולה, אך זהו נושא בפני עצמו.

דוגמה למקרה שיכול להוביל לשיתוק מוחין הוא זיהום אימהי אשר עלול להדביק את העובר במהלך ההיריון או ברגעי הלידה. כאשר הרופאים מזהים את הזיהום עליהם להעניק את הטיפול הדרוש שימנע את העברת הזיהום לתינוק. אך גם כאשר הרופאים פועלים נכון, שום פעולה רפואית לא תספק 100% הגנה, ועדיין יתכנו מקרים של זיהום. ואלו עלולים להוביל להופעה של שיתוק מוחין.

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

כפי שאתם כבר מבינים, רשלנות שיתוק מוחין היא נושא מורכב למדי. לא ניתן לקבוע בקלות דעת כי רופא נהג ברשלנות מבלי לערוך בדיקות מקיפות. זוהי ממש חקירה רפואית הבוחנת את כל התיק הרפואי, ולכן יש צורך גם בחוות דעת של רופא מומחה לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

 

רשלנות שיתוק מוחין יכולה להתרחש תחת נסיבות שונות, גם במהלך ההיריון והלידה, וגם אחריה.

אחד הסיכונים העלולים להוביל לשיתוק מוחין לאחר הלידה, הוא צהבת אצל התינוק. צהבת תינוקות היא מצב יחסית שכיח אצל פגים. כאשר הגוף מפרק תאי דם אדומים נוצר חומר בשם בילירובין. הגוף מסנן את החומר מתוך זרם הדם באמצעות הכבד, ומשם הוא מועבר למעי ויוצא מהגוף דרך הצואה. אך ישנם מקרים בהם הגוף אינו מצליח לסנן את הבילירובין במהירות, וזה מה שגורם לתופעת ההצהבה.

לא כל מקרה של צהבת גורם להשלכות ארוכת טווח, אך ישנם מצבים בהם הבילירובין מגיע למוח וגורם לנזק מוחי. אבחון מהיר של צהבת ומתן טיפול נכון יכול למנוע את הנזק. ומנגד, התרשלות המובילה לאבחון מאוחר וטיפולי לקוי, תגביר את הסיכוי לנזק בלתי הפיך.

עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

שיתוק מוחין בעקבות רשלנות רפואית

מצופה מהרופאים להפעיל שיקול דעת, לעבוד על פי נהלים ולערוך את כל הבדיקות הנדרשות על מנת להבטיח את שלום האם והתינוק. וכך הרופאים אכן עושים. אך לצערנו הרב בכל זאת ישנם מקרים בהם רופאים פועלים בצורה רשלנית, וכתוצאה מכך נגרם נזק.
רשלנות רפואית ושיתוק מוחין היא רק מקרה אחד של נזק חמור. אך מקרי רשלנות עלולים להתרחש בכל אחד מתחומי הרופאה. למשל רשלנות רפואית באבחון סרטן או רשלנות רפואית בטיפול באירוע מוחי. וכמובן שהנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים, והם כוללים גם מקרי מוות בעקבות רשלנות רפואית.

במידה וישנו חשש לרשלנות רפואית, פנו למשרד עורכי דין אילן בנימני. למשרדינו ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית, כמו גם תביעות רשלנות אחרות. אנו עושים זאת במסירות רבה, ותוך כדי הרגישות הדרושה. למשרדינו ניסיון רב בתיקים מורכבים, חלקם זכו לחשיפה באמצעי התקשורת.

עו”ד רשלנות רפואית אילן בנימיני – עקבו אחרינו גם בפייסבוק

 

מאמרים נוספים..

רשלנות רפואית אסותא אשדוד

רשלנות רפואית אסותא

למרות הרמה הגבוהה של השירותים הרפואיים, רשלנות רפואית אסותא בהחלט יכולה להתרחש. ובמידה ונגרם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, זכותכם להגיש תביעת פיצויים כנגד בית החולים.

רשלנות רפואית תסמונת דאון

רשלנות רפואית תסמונת דאון

כאשר מדברים על רשלנות רפואית תסמונת דאון, זוהי בעצם רשלנות רפואית באבחון תסמונת דאון. והיא כמובן נמצאת תחת המטריה הגדולה של רשלנות רפואית בהריון ולידה.

רשלנות רפואית פיברומיאלגיה

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

תביעות רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה אינן תביעות שכיחות בנוף התביעות הרפואיות, אך בהחלט ישנם מקרים בהם ישנו חשש לרשלנות רפואית באבחון המחלה והצדקה להגשת תביעת פיצויים

רשלנות רפואית דלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח עלולה לגרום לתוצאות לפגיעות קשות, ובכללן גם מותו של החולה. כמו בכל מחלה ובכל תחומי הרפואה, עלולים להיות כשלים שהם

רשלנות רפואית לוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה

רשלנות רפואית ולוקמיה עלולים להוביל לסיבוכים רפואיים קשים, ואף לפטירתם של החולים. ובעקבות כך, אלו עשויות להיות עילות להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית לוקמיה. במאמר

רשלנות ניתוח בבית חולים

רשלנות ניתוח בבית חולים

בית החולים מחויב לביטחונכם האישי והרפואי. נקודה. בין אם מדובר בביקור רפואי בן כמה שעות ובין אם מדובר באשפוז קצר או ממושך. ולא משנה האם

תביעת רשלנות רפואית דוגמא 2

מקרים של רשלנות רפואית

מתלבטים לגבי תביעה על מקרים של רשלנות רפואית? מתי ניתן ואפשרי לתבוע? מתי זה נועד לכישלון? ובכלל איך להוציא את הפיצוי המגיע לכם לאחר שהצוות

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים

רשלנות רפואית עורכי דין מומלצים מטפלים בכל התביעות הקשורות לרשלנות בהליכים רפואיים. לצערנו הרב ישנם מקרים בהם מתבצעות טעויות וכשלים שונים בהליך הרפואי, בעקבותיהן נגרם נזק

רשלנות רפואית תביעה

רשלנות רפואית תביעה

האם המקרה שלכם הוא מקרה של רשלנות רפואית? במידה וכן, כמה שנים לאחור ניתן לתבוע על רשלנות רפואית? מה עלות רשלנות רפואית תביעה, ומה הסיכויים

עורך דין רשלנות רפואית במרכז

עורך דין רשלנות רפואית במרכז

עורך דין רשלנות רפואית במרכז מעניק סיוע משפטי לכל מי שנפגע מרשלנות רפואית או חושש שנגרם לו נזק בגלל רשלנות רפואית.  טלפון לשיחה עכשיו נושא

חוק רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הן דבר מורכב מבחינה משפטית. במסגרתן נדרשת התנהלות מול גופים חזקים. כמו כן הוכחת הקשר בין הנזק להליך הרפואי שבוצע עלולה להיות

ייצוג רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין רשלנות רפואית ושיתוק מוחין מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן