זכויות נכי צהל

נכי צהל זכויות

זכויות נכי צהל | נכי צהל זכויות

נפגעתם במהלך שירות המדינה?
יתכן שמגיעים לכם מאות אלפי שקלים.
אל תוותרו על הפיצויים!
לחיילים אנשי קבע ומשרתי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותם

לאור המצב - משרדנו יעניק ייעוץ ראשוני חינם מרחוק*

*כפוף לכמות מסמכים

כאשר מדברים על זכויות נכי צהל, בראש ובראשונה מדברים על הזכויות הנובעות מתוך חוק הנכים תגמולים ושיקום. חוק זה מגדיר את הזכויות של נכי צהל, ביחס ישיר לאחוזי הנכות או סוג הפגיעות מהן סובלים. ועל פי החוק, נכי צהל זכויות כוללות מענק חד פעמי, לצד קצבה חודשית (תגמול בסיסי) עבור אלו שנקבעו להם לפחות 20%.

אבל האמת שזהו רק קמצוץ קטן מהזכויות המגיעות לנכי צה“ל. חשוב שתדעו את כל הזכויות וההטבות המגיעות לכם. ואלו הן לא רק זכויות הנובעות מתוק חוק הנכים, ישנן עוד הטבות נוספות.

במאמר זה נביא סקירה בסיסית של זכויותיכם. וזכרו, הזכויות הן נגזרת של אחוזי הנכות שנקבעו לכם, ולעתים יש צורך להילחם מול משרד הביטחון והוועדת הרפואיות על מנת לקבל הכרה על כל הנזק שנגרם לכם. לכן תביעה נגד משרד הביטחון מחייבת עורך דין נכי צהל שילחם למענכם.

ואולי הדבר החשוב ביותר הוא דווקא הכרה בפגימה. גם אם זוהי פגיעה קלה אשר אינה מביאה לאחוזי נכות גבוהים, עדיין חשוב שתוכר לכל מקרה עתידי של החמרת מצב.

זכויות נכי צהל

נכי צהל זכויות

אז בואו נתחיל מהדבר הבסיסי ביותר שמגיע לנכי צהל ונפגעי כוחות הביטחון: מענק חד פעמי וקצבה חודשית.

מענק חד פעמי לנכי צה”ל וכוחות הביטחון – על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום מגיע לכל נכי צהל שנקבעה להם נכות קבועה בשיעור של 10%-19% מענק חד פעמי . המענק ישולם בתור תשלום חד פעמי, 45 יום לאחר קביעת אחוזי הנכות. שימו לב כי אם בינתיים הגשתם ערעור לוועדה רפואית עליונה, תשלום המענק יעוכב.

סכום המענק נקבע על ידי נוסחה המכפילה את השכר הקובע (5,510.14 ש“ח נכון לשנת 2024) באחוזי הנכות ומספר החודשים שנקבעו. את הטבלה המלאה תוכלו למצוא באתר אגף השיקום. אך לצורך הדוגמה:

עבור דרגת נכות של 10% – שיעור המענק בקירוב הוא 59,510 ש“ח.

ועבור דרגת נכות של 19% – שיעור המענק בקירוב הוא 225,089  ש“ח.

במידה ונקבעה נכות זמנית – אתם תקבלו מקדמה על חשבון המענק. המקדמה תחושב על פי 555.01 לחודש, עד ההופעה בפני הוועדה הרפואית (החוזרת).

תגמול בסיסי לנכי צה”ל וכוחות הביטחון – נכי צה“ל שנקבעו להם 20% נכות ומעלה זכאים לתשלום חודשי קבוע ביחס לגובה אחוזי הנכות. סכום התגמול הבסיסי הוא 1,102.03 עבור מי שנקבעו לו 20% נכות. והסכום המקסימלי עבור 100% נכות הוא 5,510.14. שימו לב כי ישנה נכות 100%+, בה ישנה 40% תוספת על סכום זה.

עוד נקודה חשובה היא תוספת גיל ותוספת פרישה המצטרפת לסכום זה. ישנן תוספות חודשיות הגדלות בהתאם לגיל ואחוזי הנכות.

זכויות נכי צהל

נכי צהל זכויות

מלבד אותן זכויות בסיסיות, ישנן זכויות והטבות נוספות שיש להכיר:

1. סיוע ברכישת דירה – אגף השיקום במשרד הביטחון מעניק סיוע ברכישת דירה. זה כולל סיוע כלכלי ברכישת דירה ראשונה, סיוע בהחלפת דירה בבעלותך והלוואה לכיסוי משכנתא.

מענק לרכישת דירה – נכי צהל עם נכות לצמיתות בשיעור של 50% ומעלה (ובמקרים מסוימים 35%), זכאים למענה לרכישת דירה. זאת בתנאי שאין ולא הייתה ברשותם בעלות על דירה או חלק מדירה. ותנאי נוסף שזו תהיה דירה נגישה.

למשל נכה צה“ל בעל 35% נכות לצמיתות על פגיעת רגליים, ראש, נפש או פוסט טראומה זכאי למענק של 245,057 ש“ח.

בנוסף למענק ישנן הלוואות בתנאים טובים בבנק אוצר החייל, גם עבורן ישנם תנאים וזכויות הנקבעות על פי גובה אחוזי הנכות.

2. זכויות ארנונה – נכי צה“ל בדרגה של 10% ומעלה זכאים להנחות בארנונה. ההנחה עומדת על 66.66%, והיא ניתנת על 70 מ“ר משטח הדירה כאשר מתגוררים בדירה עד 4 אנשים או 90 מ“ר כאשר יש בה 5 אנשים ומעלה. במקרים מסוימים ישנו גם הנחה על ארנונה של בית עסק.

3. הנחה במס רכישה – בעת רכישת דירה למגורים, ובכפוף לתנאים, נכי צה“ל  (19% נכות ומעלה) נהנים משיעור מס מופחת של 0.5% לקניית דירת מגורים יחידה. איננו רוצים לבלבל אותכם עם החישובים, אך מדובר בסכומים משמעותיים וניתן לערוך את החישובים במשרדינו או באמצעות סימולטור באינטרנט.

4. רכב רפואי ודמי ניידות – אגף השיקום מעניק סיוע ברכישת רכב, אחזקתו והחלפתו. 85% מהסיוע הוא מענק והשאר הלוואה. סכום הסיוע נקבע לפי 5 דרגות זכאות, כמובן לפי אחוזי הנכות והמגבלות של הנכה.

כמו כן בעלי הזכאות, גם אם אינם מחזיקים ברכב, זכאים לתוספת של דמי ניידות. גם במקרה זה לאגף השיקום ישנה טבלה הקובעת את גובה דמי הניידות בהתאם לסוג הפגיעה ודרגת הנכות.

5. הנחות בתחבורה הציבורית – עוד הטבה של נכי צהל וכוחות הביטחון היא 50% הנחה על כל שירותי התחבורה הציבורית. ההנחה ניתנת לכל מי שיש לו 10% נכות ומעלה ותעודת נכה.

אלו הם רק חלק מהזכויות של נכי צה“ל, וישנם עוד דברים נוספים. כמו כן, במקרה של נכי צהל חרבות ברזל, ישנן הטבות נוספות שניתנו במסגרת הוראות חירום. הטבות ומעניקים לחיילים ובני משפחותיהם.

עורך דין משרד הביטחון אילן בנימני – כתובתנו בגוגל

זכויות נכי צהל | נכי צהל זכויות

מאמרים נוספים..

חוברת זכויות נכי צהל

חוברת זכויות נכי צה”ל

חוברת זכויות נכי צה”ל – לצערנו אין לנו חוברת זכויות נכי צה“ל המאגדת את כל הזכויות המגיעות לכם, אך בכל זאת החלטנו לכתוב לכם מדריך קצר המרכז את עיקרי הזכויות. כמובן שאם יש לכם ספקות או שאלות אתם יכולים לפנות למשרדינו או למשרדי אגם השיקום במשרד הביטחון. נפגעתם במהלך שירות המדינה? יתכן שמגיעים

נכי צהל זכויות

נכות צהל

נכות צהל | נכי צה”ל זכויות נפגעתם במהלך שירות המדינה? יתכן שמגיעים לכם מאות אלפי שקלים. אל תוותרו על הפיצויים! לחיילים אנשי קבע ומשרתי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותם לאור המצב – משרדנו יעניק ייעוץ ראשוני חינם מרחוק* המשך לבדיקת התאמה *כפוף לכמות מסמכים נכות צהל, או נכה צה“ל, הוא אדם אשר

ערעור לועדת ערעורי נכים

ערעור לועדת ערעורי נכים

הפעם אנו רוצים לדבר אתכם על ערעור לועדת ערעורי נכים, הוועדה הקובעת את שיעורי הנכות שלכם, ולכך יש השלכות על סכום הפיצויים שתקבלו. במאמר זה נסביר על הליכי הגשת הערעור, ומתי מגישים ערעור לבית משפט ועדה רפואית. אם הגשתם ערעור או חושבים לעשות זאת, חשוב להתייעץ עם עורך דין ערעור לוועדה עליונה.

עורכי דין ייצוג מול אגף השיקום

עורך דין אגף השיקום

עורך דין אגף השיקום הוא עורך דין אשר מביא איתו ניסיון בהתנהלות מול משרד הביטחון ותביעות של חיילי צה“ל וכוחות הביטחון. אמנם תכליתו של אגף השיקום היא להעניק סיוע ולרכז את כל הפניות של נכי צה“ל, אך בפועל לא פשוט להתנהל מול הגוף הזה ללא עזרתם של עורכי דין ייצוג מל אגף

דוח פציעה משרד הביטחון

דוח פציעה צהל

דוח פציעה צהל הוא דוח הממולא עם התרחשות אירוע בו נפגע חייל, זהו דוח בסיסי ופשוט, אך יש לו חשיבות רבה. לעתים מדובר בפציעות קלות, וללא גרימת נזק ארוך טווח. אך מנגד, ישנם חיילים אשר נפגעים במהלך השירות הצבאי, והדבר משפיע על המשך תפקודם במהלך החיים, מנכויות ומגבלות פיזיות ועד פגיעות פוסט

דוח פציעה דיגיטלי

דוח פציעה דיגיטלי

נכון להיום עדיין לא קיים דוח פציעה דיגיטלי עבור נפגעי צה“ל. כלומר אין דו“ח פציעה דיגיטלי אותו ניתן למלא בצורה מקוונת. הדו“ח הקיים הוא עדיין מסמך פיזי אותו יש למלא בצורה ידנית. במאמר זה נסביר על חשיבותו של דוח הפציעה וגם איך ממלאים דוח פציעה. אין לראות בדברים תחליף לייעוץ משפטי, מומלץ

עורך דין תביעות משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון במרכז

עורך דין תביעות משרד הביטחון במרכז מעניק ייצוג לכל אנשי כוחות הביטחון, מצה“ל והמשטרה, ועד משמר הכנסת והמוסד. נפגעתם במהלך שירות המדינה? יתכן שמגיעים לכם מאות אלפי שקלים. אל תוותרו על הפיצויים! לחיילים אנשי קבע ומשרתי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותם לאור המצב – משרדנו יעניק ייעוץ ראשוני חינם מרחוק* המשך לבדיקת

טופס החמרת מצב משרד הביטחון

החמרת מצב משרד הביטחון

מאמר זה דן בנושא של החמרת מצב משרד הביטחון, והוא מיועד עבור מי שסובל מנכות שכבר הוכרה בעבר על ידי משרד הביטחון, אך בחלוף הזמן חלה החמרה בעצימות הפגיעה המוכרת. נפגעתם במהלך שירות המדינה? יתכן שמגיעים לכם מאות אלפי שקלים. אל תוותרו על הפיצויים! לחיילים אנשי קבע ומשרתי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך

ועדה רפואית משרד הביטחון

ועדה רפואית משרד הביטחון

ועדה רפואית משרד הביטחון היא אחד השלבים בעת הגשת תביעה נגד משרד הביטחון. תפקיד הוועדה הוא לקבוע את אחוזי הנכות שיש לכם. זה ישפיע על סכום הפיצויים וההטבות שתקבלו, ולכן ישנה חשיבות רבה להחלטות הוועדה. ומסיבה זו חשוב לעבור הכנה לוועדה רפואית משרד הביטחון. בטרם ההופעה בפני הוועדה, חשוב מאוד להתייעץ עם

פריצת דיסק בצבא

פריצת דיסק בצבא

פריצת דיסק בצבא היא אחת מהפציעות העלולות להתרחש במהלך השירות הצבאי, כמו גם בלט דיסק בצבא. פציעות בצבא מסוג זה עלולות להיות תוצאה של אירוע ספציפי שהתרחש במהלך השירות וגרם לפציעה, כמו גם תוצאה של מצב מתמשך הנגרם בהדרגה במהלך הפעילות הצבאית; כמו למש לבעת נשיאת משאות כבדים לאורך זמן. ולאחר שהחיילים

קרע ברצועה הצולבת בצבא

פציעת ברך בצבא

פציעת ברך בצבא היא אחת הפציעות השכיחות של חיילים. היא יכולה להתרחש במהלך פעילות מבצעית, אך גם במהלך אימונים ומאמץ גופני – דברים שעוסקים בהם הרבה במהלך השירות. פציעות יכולות להיות קלות ולעבור לאחר טיפול רפואי ללא מגבלות והשלכות ארוכות טווח, אך לצערנו זה לא תמיד המקרה. לכן יש לקחת זאת בחשבון

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בצבא

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בצבא

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בצבא היא אחת הפציעות מהן יכולים לסבול חיילים, ולא רק חיילים אלא גם ספורטאים וכל מי שעוסק בפעילות גופנית. קרע ברצועה הקדמית הצולבת גורם לבעיות בהליכה ובעיות בטווח התנועה, ולעתים הטיפול דורש גם התערבות כירורגית. במידה ונפגעתם אתם יכולים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון לצורך הכרה כנכי צה“ל.

ייצוג זכויות נכי צהל

עורך דין אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

בתקשורת
השאירו פרטים
עורך דין זכויות נכי צהל מומלץ
המלצות
מאמרים
נפגעתם במהלך שירות המדינה?
יתכן שמגיעים לכם מאות אלפי שקלים.
אל תוותרו על הפיצויים!
לחיילים אנשי קבע ומשרתי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותם

לאור המצב - משרדנו יעניק ייעוץ ראשוני חינם מרחוק*

*כפוף לכמות מסמכים
פתיחה
1
היי,
שמי אילן בנימיני,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן