פיצוי על נפילה ברחוב

פיצוי על נפילה ברחוב

מקרה שהגיע אלינו רק לאחרונה: אישה כבת 60 נפלה בסמטה צרה ברחוב ללא מדרכה, האישה פנתה אלינו וסיפרה: “בדיוק חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה וזה מה שקרה…”, כתוצאה מהנפילה היא קיבלה שבר בכתף ונפלו לה כמה שיניים. היא נזקקה לטיפולים יקרים והשאלה היא אם היא זכאית לתבוע מהעירייה פיצוי על נפילה ברחוב על הנזק הרב שנגרם לה גם בגין הוצאות טיפול יקרות (13,000 ₪ רק על טיפולי השיניים!) וגם בשל כך שלא יכלה לתפקד כראוי בחנות שבבעלותה ונצרכה לעזרה. המקרה הספציפי של האישה נמצא עדיין בטיפול, אך כאן נדון באופן כללי על תביעות של נפילה ברחוב.

איך להשיג פיצוי על נפילה ברחוב

לפי החוק, העירייה אחראית לתקינות הדרכים ברחוב, בין של הרכבים ובין של הדרכים המשמשים את הולכי הרגל. לצורך כך היא צריכה לתחזק באופן תדיר את הכבישים והמדרכות, להסיר מהמורות ובליטות וכל דבר שעלול לסכן את שלום הציבור. בהתאם לכך, החוק קובע כי במקרה של נפילה ברחוב, יהיה הנופל/ת זכאי לפיצוי כספי במקרים מסוימים. כדי לתבוע את הפיצוי על הנפגע להוכיח כי הנזקים נגרמו כתוצאה מרשלנות של העירייה. איך מוכיחים? מצלמים את המדרכה בזמן הנפילה או לאחריה (תוך פרק הזמן שסביר להניח שעדיין לא תוקנו הליקויים).

אם מה שגרם לנפילה היה אחד מהליקויים הבאים, יש לכם עילה לתביעה: מדרכה מרוצפת שהריצוף לא מפולס, כלומר יש שינויי גובה בין המרצפות, או שיש קטע ללא ריצוף כלל. כמו כן, מדרכה לא תקינה עקב שקע או כל ליקוי אחר במדרכה יכול לשמש עילה לתביעת רשלנות נגד העירייה.

פיצוי על נפילה ברחוב
נפלתם? אתם זכאים לפיצוי על נפילה ברחוב

פגיעות שבגינן ניתן להגיש תביעה על נפילה ברחוב

מה הן הפגיעות שבגינן ניתן להגיש תביעה על נפילה ברחוב? בגדול, כל נזק רפואי ישיר שנגרם מהנפילה מהווה טענה לגיטימית לתביעת פיצויים, גם אם אינו נראה כלפי חוץ. שבר בכתף הוא רק דוגמה אחת לפגיעה מנפילה ברחוב, פגיעות נוספות שעלולות להיווצר הן: שברים במקומות שונים בגוף (בפנים, בגב, בצוואר, במרפק, בכף היד, בקרסול ועוד), יש גם נזקים שאינם מורגשים בהתחלה, כמו קרע במיניסקוס וכדומה. לכן, גם אם עברה תקופה אל תתייאשו מקבלת פיצוי על נפילה ברחוב, מומלץ לבדוק את אופציית התביעה נגד העירייה.

כתב התביעה נגד העירייה צריך להכיל חוות דעת של רופא מומחה המפרט את הפגיעה שנוצרה ואת הקשר הישיר שלה לנפילה. הכנת חוות הדעת על ידי הרופא הוא דבר שלוקח זמן. לכן – כדי שנוכל לעשות לכם תהליך מזורז – לפני שאתם פונים אלינו להכין תביעה על נפילה ברחוב, אנו ממליצים לפנות לרופאים הרלוונטיים ולבקש מהם שיכינו את הדוחות הנדרשים.

תביעה על נפילה ברחוב
תביעה על כל נזק שנגרם מנפילה ברחוב

מה אתם צריכים לעשות לפני הכנת כתב תביעה על נפילה ברחוב

בכתב תביעה על נפילה ברחוב גובה הפיצויים עשוי להגיע למאות אלפי ₪ והוא נגזר מהגורמים הבאים:

  • חומרת הפגיעה בתפקוד.
  • הפסדי שכר כתוצאה מהיעדרות בעבודה.
  • הפסדים כספיים אחרים.
  • גיל הנפגע.
  • הוצאות רפואיות והתאמות שהנפגע זקוק להם.

במקרה של נפילה ברחוב פנו אלינו בהקדם – סמוך ככל האפשר לאירוע הנפילה. שימו לב! מיד לאחר התאונה, אם אפשרי, התחילו את הפעולות הבאות: תעדו את הגורם לנפילה, רשמו ושמרו את פרטי עדי הראייה, התפנו למרפאה ובקשו מהרופא לדווח ולפרט את הפגיעה והסיבה שבגינה היא נוצרה ופנו אלינו להמשך טיפול. גם אם חלף זמן (סביר להניח שאתם קוראים שורות אלו לאחר זמן) חיזרו למקום הנפילה, תעדו את המפגע ונסו לאתר עדי ראייה מתושבי האזור וכדומה, ואל תשכחו חוות דעת מרופאים! בסופו של דבר, הם אלה שמשמשים הוכחות חותכות ביותר בכתב תביעה על נפילה ברחוב!

כתב תביעה על נפילה ברחוב
כתב תביעה על נפילה ברחוב עשוי להגיע למאות אלפי ש”ח

פסק דין על נפילה ברחוב – מה גובה הפיצויים?

סיכום ופרטים חשובים נוספים: אם נפלתם ברחוב (שימו לב! לא בחצר פרטית או חנייה) בעקבות מפגע או מכשול ברצפה ונפצעתם, פנו אלינו לברר על תביעת רשלנות נגד העירייה וקבלת פסק דין נפילה ברחוב המזכה אתכם בפיצוי נכבד. בזמן הנפילה או קרוב ככל האפשר אליה צלמו את המקום ונסו לאתר עדי ראייה. גם אם אין לכם תיעוד ועדים עדיין אפשר לבדוק אפשרות של תביעה, (התיעוד יקל מאוד את העבודה אבל לא הכרחי). גובה הפיצוי תלוי בעיקר בגובה ההפסד הכספי של הניזוק ואופי הנזק. הפיצויים נעים בין אלפי למאות אלפי ₪. מניסיון העבר – בפסק דין נפילה ברחוב בית המשפט נוטה לפסוק פיצויים בסכומים של 75,000-85,000 ₪ (לא הכרחי כמובן, אך מצוי).

נפלתם ברחוב? פנו אלינו! יש לנו ניסיון רב בתביעות נזיקין נגד עיריות וכדומה. במקביל נוכל לייצג אתכם גם מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי – כדי שתוכלו למצות את כל הזכויות המגיעות לכם עקב הפגיעה הקשה וההפסדים שנגרמו לכם. לקבלת פיצוי על נפילה ברחוב, פנו עכשיו למשרד עורך דין רשלנות רפואית תל אביב ועו”ד נכי צהל אילן בנימיני. תוכלו להתייעץ אתנו גם אודות תביעה על הפרת סודיות רפואית פגיעה בפרטיות.

פסק דין על נפילה ברחוב
פנו אלינו לפסק דין על נפילה ברחוב

מאמרים נוספים..

תביעה נגד העירייה

תביעה נגד העירייה בשל נזקי גוף

הצדקה של תביעה נגד העירייה על מפגע ברחוב היא נושא טעון במחלוקת, אך יש תביעות נגד עיריות שבהם צדקת הנפגע היא ברורה וחד משמעית. טלפון

פיצוי נפילה בעבודה

פיצוי נפילה בעבודה

אם נפלתם בעבודה, החלקתם, או שנחבלתם מחפץ שנפל, או נפצעתם בתאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה אתם עשויים להיות זכאים לדמי פיצוי נפילה בעבודה. תאונות

ערעור לוועדה רפואית

ערעור לוועדה רפואית

איך מגישים ערעור לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי וכן לוועדה רפואית עליונה של משרד הביטחון, איך נבטח את הלקוח מפני הורדת אחוזי נכות על

תביעת עירייה על נפילה

תביעת עירייה על נפילה

תביעת עירייה על נפילה או כל סוג של תביעת עירייה צריך לעשות בשום שכל ובתבונה כי תביעת נזיקין של עירייה יכולה להסתיים בהפסד צורם ומצד

נקע בקרסול נכות

נקע בקרסול נכות

נקע בקרסול נכות, או נכות בקרסול כתוצאה משבר וכן נכות זמנית שבר בקרסול. ניסינו לעשות קצת סדר במושגים וכן להסביר באופן כללי כיצד קובעים נכות

ייצוג פיצוי על נפילה ברחוב

משרד עורך דין רשלנות רפואית אילן בנימיני

עו”ד אילן בנימיני הבעלים של המשרד ידוע ביכולותיו לנהל תיקים רגישים ומורכבים שלא פעם הופיעו באמצעי התקשורת. עורך דין אילן בנימיני בעל ידע וניסיון רב בתחום החקירות והחקירות הרפואיות.

או
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
עורך דין פיצוי על נפילה ברחוב מומלץ

מאמרים

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
אני כאן כדי לעזור
Call Now Button דילוג לתוכן